تبیان، دستیار زندگی
شهید مطهری اگر در قم می ماند بعد از امام خمینی(ره) مرجع تقلید بود، اما از این جایگاه گذشت و به یاری نسل جوان شتافت و نسبت به پاسخگویی شبهات مطرح شده از سوی منافقین و گروه فرقان تلاش کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مجتهد شبستری:

شهید مطهری پاسخگویی به شبهات را به مرجعیت ترجیح داد

شهید مطهری اگر در قم می ماند بعد از امام خمینی(ره) مرجع تقلید بود، اما از این جایگاه گذشت و به یاری نسل جوان شتافت و نسبت به پاسخگویی شبهات مطرح شده از سوی منافقین و گروه فرقان تلاش کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

شهید مطهری پاسخگویی به شبهات را به مرجعیت ترجیح داد

آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر دوشنبه در دیدار جمعی از فرهنگیان استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد شهید مطهری اظهار داشت: در متون دینی ما از دنیا به عنوان بازار و محل تجارت یاد شده و انسان ها از این دنیا برای آخرت ذخیره می کنند و انبیا ارائه دهنده این متاع ارزشمند هستند.

وی افزود: معلمان ادامه دهنده راه انبیا هستند که بسیار مقام بزرگی است.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: مرحوم شهید مطهری از مصادیق بارز ورثه انبیا و معلم الخیر است، در شرایطی که مکاتب الحادی، نسل جوان را به بیراهه می بردند، حوزه قم را رها کرد و در تهران به روشنگری پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شهید مطهری اگر در قم می ماند بعد از امام خمینی(ره) مرجع تقلید بود،  اما از این جایگاه گذشت و به یاری نسل جوان شتافت و نسبت به پاسخگویی شبهات مطرح شده از سوی منافقین و گروه فرقان تلاش کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری ذوب در ولایت بود در ۱۵خرداد که حضرت امام دستگیر شد همان شب هم شهید مطهری دستگیر شد و از ابتدای نهضت، همراه با امام خمینی(ره) بود و حتی زمانی که حضرت امام در تبعید به سر می بردند، با ایشان در ارتباط بود و در هماهنگی نیروهای انقلابی نقش موثری داشت.

انتقاد از امضای سند ۲۰۳۰

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت آموزش و پرورش در شرایط فعلی حساس تر شده است، عنوان کرد: آینده کشور با تربیت دانش آموزان محقق می شود و جایگاه آموزش و پرورش حتی از دانشگاه ها نیز حساس تر است و باید نسبت به پاسخگویی به شبهاتی که در ذهن جوانان نقش بسته همت کنیم.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با معلمان تصریح کرد: نگاه جوانان به پشت میزنشینی برخلاف نیازهای کشور است، چرا که ما به مشاغل فنی هم نیاز داریم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تاکید داشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور گفت: اینجا مملکت اسلامی است، سند ۲۰۳۰ یونسکو دین ستیز بوده و به دنبال رواج همجنس بازی است.

اهمیت حضور مردم

آیت الله مجتهد شبستری در بخش پایانی سخنان خود به ضرورت حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: مصداق بارز حضور مردم، برگزاری انتخابات است و هر چه میزان مشارکت مردم بالاتر باشد استکبار جهانی حساب خواهند برد.

وی تاکید کرد: دولت منتخب باید با منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هماهنگ باشد، اما متاسفانه برخی افراد پیدا می شوند که از ولایت فاصله می گیرند.

منبع: حوزه نیوز