تبیان، دستیار زندگی
ن  حضرت آیت‌الله فاضل لنكرانی در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر نقش‌آفرینی بیشتر این جامعه در كشور تأكید كرد. به گزارش رسا، آیت‌الله محمد فاضل لنكرانی در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه حضرت آیت‌الله فاضل به جامعه مدرسین

حضرت آیت‌الله فاضل لنكرانی در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر نقش‌آفرینی بیشتر این جامعه در كشور تأكید كرد.

به گزارش رسا، آیت‌الله محمد فاضل لنكرانی در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به حركت‌های شجاعانه و مهم این جامعه پیش از انقلاب اظهار داشت: جامعه مدرسین تنها گروهی بود كه بدون هیچ چشم‌ داشتی از انقلاب حمایت كرد و با ارادتی كه به حضرت امام خمینی (ره) داشت با تمام توان در خدمت ایشان بود.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) این مطالب را درباره هیچ گروه دیگری نفرمودند كه «اگر آنان (فرزندان انقلابی‌ام) جذب جامعه مدرسین نشوند در آینده گرفتار كسانی خواهند شد كه مروج اسلام آمریكایی‌اند».

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طلاب و فضلا را راهنمایی كرد و تا به حال هیچ‌ انحراف و تزلزلی هم پیدا نكرده‌است.

این مرجع تقلید از جامعه مدرسین خواست در مسائل مهم اجتماعی، سیاسی و جهانی مرجع و ملجأ اقشار گوناگون مردم باشد و تصریح كرد: جامعه مدرسین با این پیشینه درخشان باید روز به روز رشد بیشتری داشته و نسبت به مسایل حوزه، ارتباط با فضلا و طلاب اهتمام بیشتری داشته باشد.

آیت‌الله فاضل لنكرانی ادامه داد: متأسفانه احساس می‌شود كه جایگاه این جامعه تنزل نموده و این مسأله برای ما بسیار سخت است. باید در هر وضعیت، سیاست، انتخاب و موقعیتی مقامش بالا برود، كه متأسفانه نرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اهانت به ساحت مقدس پیامبر اكرم (ص) در روزنامه‌های غربی و جسارت به حرم عسكریین (ع) خاطر نشان ساخت: وظیفه اصلی جامعه مدرسین مسایل مربوط به اصل دین و مكتب شیعه است. اگر مثلاً در انتخابات ریاست جمهوری هم دخالت نكند، آن‌قدر مهم نیست؛ تازه ملاحظه می‌كنید آنچه را كه به آن می‌رسید، نتیجه نهایی نیست.

وی ادامه داد: مسئله مهم دخالت در مسایل اصلی تشیع است. نباید تنها به صادر كردن یك اطلاعیه اكتفا كرد. جامعه مدرسین باید بیشتر در این مسایل وارد شود. باید در برخورد با این امور پیش‌گام می‌شد و حركت‌های وسیعی را در كشور و حوزه و بلكه جهان اسلام ایجاد می‌نمود. زیرا تنها گروهی كه حامی اصل اسلام است، هیچ‌ مقامی نمی‌خواهد و توقع مادی هم ندارد، غیر از جامعه مدرسین، كسی را شما سراغ ندارید و من هم سراغ ندارم. از این رو وظیفه بیشتر و سنگین‌تر است.