تبیان، دستیار زندگی
ند   حضرت آیت الله فاضل لنكرانی وظیفه حوزویان و دانشگاهیان را نسبت به وضعیت حال و آینده كشور بسیار سنگین عنوان كرد. به گزارش خبرنگار تبیان  حضرت آیت الله فاضل لنكرانی در دیدار مسؤولان و كاركنان جهاد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه و دانشگاه در برابر آینده كشور مسؤول هستند

حضرت آیت الله فاضل لنكرانی وظیفه حوزویان و دانشگاهیان را نسبت به وضعیت حال و آینده كشور بسیار سنگین عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان  حضرت آیت الله فاضل لنكرانی در دیدار مسؤولان و كاركنان جهاد دانشگاهی كشور، با تأكید بر رشد علمی دانشگاه‌ها، نام «جهاد» را مبارك دانست و اظهار داشت: تا می‌توانید در زمینه رشد فرهنگی، دینی و علمی دانشگاه‌ها تلاش كنید.
وی حوزه و دانشگاه را نسبت به آینده و سرنوشت كشور مسؤول دانست و خاطر نشان ساخت: مسؤولان باید به دنبال ایجاد تعهد اسلامی و انقلابی در میان جوانان باشد.
ایشان نبود تعهد انقلابی و اسلامی را موجب خدشه و ضربه به نظام اسلامی و كشور ارزیابی كرد و توضیح داد: دیده شده است كسانی‌كه تعهد دینی و اسلامی نداشتند چقدر به این كشور ضربه زده‌اند.
این مرجع تقلید آشنایی جوانان دانشجو با ماهیت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و عملكرد منفی طاغوت و خیانت‌های آنان به اسلام و كشور ایران را خواستار شد و افزود: تحصیل نباید تنها برای دریافت مدرك باشد. باید مسلط به علم شویم و آن را دنبال كنیم. بحمد الله دانشجویان و جوانان ما در سال‌های اخیر خلاقیت‌های فراوانی از خود نشان داده‌اند. جوانان ایرانی از نظر استعداد در سطح بالایی هستند. لازم است كه این روحیه خلاقیت روز به روز شكوفا‌تر شود.
وی خلاقیت و نو‌آوری در كشور را وظیفه سنگین هر ایرانی عنوان كرد وادامه داد: شما باید در مسایل علمی نوآوری داشته باشید و این یك وظیفه سنگین است. شما باید در برابر خلاقیت، این نعمت بزرگ خلاقیت خداوند را شاكر باشید و از آن برای شناساندن مكتب مترقی و سعادت‌بخش شیعه به جهان استفاده كنید.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم شناساندن انقلاب و مكتب تشیع را از راه تربیت افراد صالح، امكان‌پذیر دانست.رسا