تبیان، دستیار زندگی
ند یك استاد حوزه علمیه قم، گفت: دراویش از صدر اسلام در صراط مستقیم ودر مسیر دین مبین اسلام حركت نكردند وتحرك امروز آنها تعجبی ندارد. حجت‌الاسلام "محمدحسین رفیعی" سه‌شنبه شب در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی قم ،افزود: پیامبر بز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك استاد حوزه علمیه قم : دراویش از صدر اسلام در مسیر دین حركت نكردند

یك استاد حوزه علمیه قم، گفت: دراویش از صدر اسلام در صراط مستقیم ودر مسیر دین مبین اسلام حركت نكردند وتحرك امروز آنها تعجبی ندارد.

حجت‌الاسلام "محمدحسین رفیعی" سه‌شنبه شب در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی قم ،افزود: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) وائمه اطهار(ع) نیز از همان ابتدا با سلوك دراویش مخالف بودند و برخی اوقات حتی با آنان برخورد می‌كردند.

وی تصریح كرد: دراویش منحرف گاهی در كار خود چنان افراط می‌كردند كه به نام امر به معروف و نهی از منكر به ائمه اطهار (ع) تذكر و پرخاش می‌كردند.

رفیعی افزود: برخی از این گروه از همان صدر اسلام تاكنون راهی بر خلاف مسیر دین اسلام و سنت پیامبراكرم (ص) دنبال كرده و می‌كنند.

وی خاطرنشان كرد : دراویش در همه قرن‌های گذشته غائله بوجود آورده و با طرح طریقت در برابر شریعت به درگیری اقدام كرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه از شر چنین فرقه‌های انحرافی كه دین را تهدید می‌كردند به صحنه آمد.

رفیعی اظهار داشت: در زمان امام حسین (ع) بسیاری از حاكمان از جمله معاویه و یزید از مسیر اسلام منحرف شده و برای خود طریق دیگری را انتخاب كردند.

رفیعی تصریح كرد: امر به معروف و نهی از منكر در زمان حكومت یزید از مسیر اصلی خود منحرف شده و سنت پیامبراكرم(ص) نیز فراموش شده بود.

وی تصریح كرد: همان طور كه امام حسین (ع) در زمان خودش برای اصلاح جامعه از معضلات و احیای سنت جدش دست به قیام زد و امروز نیز بر ماست كه اسلام را از خطرات مختلف حفظ نماییم .