تبیان، دستیار زندگی
یم "حمیدرضا ترقی استراتژی "رییس مركز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: با ورود غیرمجتهدان به مجلس خبرگان مخالفیم، ولی اجتهاد را مختص در لباس یا زن و مرد نمی‌دانیم. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این حزب،وی كه در جمع دبیران ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس مركز سیاسی موتلفه: با ورود غیرمجتهدان به مجلس خبرگان مخالفیم

"حمیدرضا ترقی استراتژی "رییس مركز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: با ورود غیرمجتهدان به مجلس خبرگان مخالفیم، ولی اجتهاد را مختص در لباس یا زن و مرد نمی‌دانیم.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این حزب،وی كه در جمع دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افزود: تلاش بعضی برای تبدیل خبرگان رهبری به خبرگان متخصص غیرمجتهدان را در جهت تضعیف ولایت فقیه ارزیابی می‌كنیم.

ترقی همچنین بااشاره به اینكه موتلفه اسلامی آماده همكاری با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارزبرای مصداق‌شناسی و مصداق‌گزینی است،گفت:همگرایی با ولایت فقیه، باور به اسلام ناب محمدی (ص)،

استكبارستیزی،دشمن‌شناس بودن،با نشاط و فعال بودن درصحنه سیاسی، برخورداری از بینش عمیق سلامت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و حركت در مسیر امام و رهبری را از ویژگی‌های خبرگان می‌دانیم.

وی تصریح كرد: امام حسین (ع) چند ماه قبل از واقعه عاشورا در خطبه‌ای در جمع نخبگان سیاسی جهان اسلام آن روز یكی از عوامل انحراف در جامعه اسلامی را مدیریت امور جامعه توسط كارشناسان غیراسلامی عنوان كردند.

وی افزود: اگر با این نگاه به مجلس خبرگان بنگریم، كاملا متوجه حساسیت این انتخابات خواهیم شد.

ترقی ضمن تاكید بر ضرورت وحدت و یكپارچگی اصولگرایان در این انتخابات خطیر حضور چشمگیر مردم را وظیفه ملی و اسلامی عنوان كرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاكید بر اینكه كسب آگاهی تدریجی توسط افكار عمومی در انتخاب آنها موثر است، گفت: احزاب باید با مهندسی افكار عمومی سطح آگاهی‌های جامعه را از متوسط به بالا ارتقا دهند.

ترقی ضمن تحلیل شرایط داخلی نظام و نوع تعامل‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی، به تشریح وظایف احزاب در این شرایط پرداخت.

رییس مركز سیاسی حزب موتلفه اسلامی همچنین رشد آگاهی و تحلیل سیاسی جامعه ، كمك به مهندسی افكار عمومی برای ایجاد جامعه نمونه اسلامی، كادرسازی برای انجام مسوولیت‌های مهم بر مبنای نیازهای نظام بر اساس تخصص و تعهد و مطالبه حداكثری آرمان‌های انقلاب اسلامی از دولتمردان و مجریان را از دیگر وظایف احزاب سیاسی عنوان كرد.

رییس مركز سیاسی حزب موتلفه اسلامی همچنین از تشكیل ستاد انتخابات دائمی این حزب و شروع به كار آن در آینده‌ای نزدیك خبر داد.