تبیان، دستیار زندگی
د. متن كامل این بیانیه به شرح زیر است: "بسم الله الرحمان الرحیم" در ایام حزن و اندوه خاندان رسالت و در روزهای محنت و مصیبت اهل بیت پیامبر اكرم (ص) قرار داریم. كاروان عاشورائیان كه بار سنگین اسارت را تحمل می‌كنند اینك با صد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری، عصر چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به كار خود پایان داد.

متن كامل این بیانیه به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمان الرحیم"

در ایام حزن و اندوه خاندان رسالت و در روزهای محنت و مصیبت اهل بیت پیامبر اكرم (ص) قرار داریم. كاروان عاشورائیان كه بار سنگین اسارت را تحمل می‌كنند اینك با صدای رسا پیام جاودانه قیام كربلا را به گوش نسل‌ها می رسانند و با گام‌های استوار، امواج این طوفان ظلم شكن را گسترش می‌دهند تا امت اسلامی شیوه حق طلبی و پاسداری در راه خدا را بیاموزد.

مجلس خبرگان رهبری با عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصرامام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبرمعظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی، از عموم ملت ایران كه با شور و اخلاص، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را با شكوه برگزار كردند، قدردانی می‌كند و همچنان بر استمرار و تقویت این مراسم حیات بخش و عزت‌آفرین كه حافظ كیان اسلام و ضامن سربلندی مسلمانان است، به دور از پیرایه‌های آمیخته با جهل و خرافه، تاكید كرده و سالروز ولادت حضرت موسی بن جعفر(ع ) را تبریك می‌گوید.

اینك كه اعضای مجلس خبرگان رهبری در پانزدهمین اجلاس از دوره سوم، گردهم آمده‌اند، دیدگاه‌های خود را درباره اهم مسائل داخلی و خارجی، اعلام می‌دارند.

‪ -۱انقلاب اسلامی ایران پدیده منحصر به فردی است كه به دلیل "پایگاه گسترده و عمیق مردمی" بدون اتكا، به بیگانگان و بدون استفاده از قدرت نظامی، به پیروزی رسید، تردیدی نیست كه این قیام شكوهمند محصول "اعتقاد اسلامی مردم"، رهبری بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) و مشاركت و همدلی و فداكاری بی‌نظیر ملت ایران با پیشتازی روحانیت است، و هر نوع القا، شك و تردید در هر یك از این اركان، موجب تزلزل در این بنیاد مستحكم الهی است.

مردم شریف ایران با رای و حضور متحد خود، "مردمی‌ترین " نظام سیاسی جهان را بنا نهادند و آرمان‌های خود را در" قانون اساسی " جمهوری اسلامی ترسیم نمودند. نظام اسلامی كه با این پشتوانه قوی تاكنون در برابر قدرتهای استكباری و ایادی آنان ایستادگی نموده است، با تكیه بر اسلام و مردم و توكل بر خداوند متعال در آینده نیز تنها به اتكای این قدرت شكست ناپذیر، مسیر عزت، سربلندی و پیروزی را ادامه خواهد داد.

‪ -۲اهانت وقیحانه به ساحت مقدس پیامبراكرم (ص ) خشم و خروش امت اسلامی را در كشورهای مختلف به دنبال داشته است، مسلمانان با فریاد اعتراض خود نشان دادند كه در برابر سیاست‌های اسلام ستیزانه و قلم‌های حرمت شكن، شجاعانه و فداكارانه از ایمان و عقیده خود دفاع می‌كنند، این اقدام پلید یك بار دیگر به همه انسان‌های خردمند نشان داد كه در دولت‌های غربی، آزادی، بهانه‌ای برای مقابله با "ارزش‌های اسلامی، است چه بسا دولت‌های استكباری كه با نام آزادی، از اینگونه اقدامات حمایت می‌كنند، گمان نمی بردند كه با چنین عكس‌العمل گسترده و پاسخ كوبنده‌ای مواجه شوند ولی این تجربه، بار دیگر این حقیقت را به اثبات رساند كه هر قدم در ستیز با اسلام، نهضت بیداری اسلامی را چند گام به جلو می‌برد و لذا امروز این سئوال مطرح است كه آیا آنان كه آتش فتنه را برافروخته‌اند خواهند توانست از آن بگریزند ؟ قطعا دست انتقام الهی و خشم امت اسلامی دامن آنها را خواهد گرفت.

‪ -۳سوم اسفندماه، سامرا كه دركانون عشق وارادت مسلمانان و دوستداران اهل بیت قراردارد، شاهد یكی از فجیع‌ترین جنایات بود و بارگاه مقدس حضرت امام هادی و حضرت امام عسگری (ع) با آتش كینه دشمنان عنود اسلام و اهل البیت (ع) در هم فرو ریخت، اشغالگران كه روی كارآمدن عناصر متعهد را در دولت عراق برنمی تابند با همراهی گروههای تكفیری و فرقه گرایانی كه در آینده عراق، جایی برای خود نمی‌بینند، درصدد آن برآمدند كه با فتنه‌انگیزی و تفرقه‌افكنی انتقام خود را از ملت عراق گرفته و به جرم وفاداری این ملت به اسلام و اهل بیت و برگزاری انتخاباتی آزاد و سرنوشت ساز استقلال و امنیت و آزادی را از آنان سلب كنند، خوشبختانه پیام به هنگام و هوشمندانه مقام معظم رهبری و مرجعیت آگاه و مقتدر شیعه و دیگر نخبگان دینی و سیاسی در عراق، با تدبیر و هوشیاری و با حمایت مردم عراق، بر شیطنت‌های آنان فائق آمده و در آینده نیز چنین خواهد شد.انشا،الله .

‪ -۴موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همچنان محور جنگ روانی علیه نظام اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران در طول سه سال گذشته پیوسته در مواضع رسمی خود بر دو نكته اساسی تاكید نموده است: یكی حق مسلم دستیابی به دانش هسته‌ای و دیگری التزام به كاربرد صلح آمیز آن، ولی دولت‌های استكباری كه تولید سلاح هسته‌ای را در كارنامه خود و هم پیمانانشان دارند، با بهانه‌های مختلف، در مسیر ملت ما مانع تراشی می‌كنند. آنان گمان برده‌اند كه با انحصار دانش و فن‌آوری‌های پیشرفته می‌توانند كشور ما را در ضعف و ناتوانی محصور نمایند. غافل از آنكه ملت ما به اتكای خودباوری و در پرتوی استعداد و خلاقیت خویش گام‌های بلندی در این عرصه برداشته و تلاش‌های جوانان برومند ایرانی، افق‌های روشن تری را نوید می‌دهد. ملت مصمم ما با قوت و قدرت از این سرمایه عظیم ملی پاسداری می‌نماید و اگر مداخله گران، از تجاوز به حقوق مسلم ملت ما عقب نشینی نكنند، هزینه سنگین آن را خواهند پرداخت.

‪ -۵دولت آمریكا، با طرح خاورمیانه بزرگ، از یك سو سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم غاصب صهیونیستی را تحكیم می‌كند و از سوی دیگر در صدد مهار خیزش‌های اسلامی در منطقه است. براین اساس در ماههای اخیر كه مردم فلسطین با رای خود به نمایندگان مقاومت و حماس، بر مبارزه با رژیم غاصب تاكید نمودند، و در لبنان نیز"مقاومت" به اتكای نفوذ فوق‌العاده مردمی، از اعتبار و قدرت ویژه‌ای، برخوردار است، و در عراق نیز علیرغم همه دسیسه ها، اسلام گرایان مخالف آمریكا، به اكثریت دست یافته‌اند، در چنین شرایطی، شیطان بزرگ، كه رویای سلطه بر منطقه را بر باد رفته می‌بیند، با توان بیشتر و توطئه افزون تر، برای مقابله با نهضت اسلامی به میدان آمده است.

در شرایط حساس كنونی، اتحاد امت اسلامی، ضرورتی فوری است، و در داخل كشور نیز لازم است كه با حفظ انسجام ملی، زمینه هرگونه شیطنت و فتنه را نابود سازیم. لذا از مراجع معظم، رسانه‌های گروهی،احزاب و جمعیت ها، اندیشمندان و سیاستمداران، روحانیت و حوزه‌های علمیه می‌خواهیم كه عموم ملت را به سوی اتحاد و اتفاق سوق داده و بر محور رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای، مدظله العالی، همدلی را در میان اقشار مختلف تحكیم نموده و از هرگونه اقدامی كه به تشتت و تفرقه می‌انجامد، جدا بپرهیزند.

‪ -۶مجلس خبرگان از مسئولان نظام می‌خواهد با همدلی و هماهنگی هرچه بیشتر در جهت تحقق چشم انداز بیست ساله و برنامه و سیاستهای مصوب مقام معظم رهبری، مدظله العالی، برای ساختن ایرانی توسعه یافته و پیشرفته و مقتدر، اسلامی و انقلابی الهام بخش و موثر در منطقه و جهان اسلام، عدالتخواه برنامه ریزی و تدبیر نمایند. و در جهت تقویت بنیادهای عمیق دینی و معنوی و تامین نیازهای مادی و رفاه اجتماعی و خدمت به ملت شریف، تلاش و فداكاری نمایند و محیط را برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با كلیه مظاهر فساد و تباهی و گسترش خوبی‌ها و پاكی‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی و بی‌بند و باری آماده سازند.

‪ -۷مجلس خبرگان رهبری، جهان اسلام را به هوشیاری در برابر توطئه‌های گسترده استكبار جهانی و تفرقه افكنی دشمنان اسلام و مسلمانان دعوت كرده و از همه مسلمانان جهان می‌خواهد با وحدت و همدلی و مقاومت و روح اخوت اسلامی توطئه‌های آمریكا و صهیونیسم را خنثی كرده و در برابر زیاده خواهی های شیطان بزرگ، با عزت و اقتدار اسلامی بایستند. و از همه جناح‌ها و گروهها می‌خواهد كه در شرایط حساس كنونی كشور، وحدت، انسجام و یكپارچگی خود را حفظ كنند.

‪ -۸مجلس خبرگان از حضور گسترده ملت بزرگ ایران اسلامی در صحنه‌های انقلاب اسلامی بویژه راه پیمایی ‪ ۲۲بهمن سالجاری و بیعت مجدد باامام راحل، قدس سره، و رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عالیقدر و حوزه‌های علمیه كه موجب امید بیشتر دوستان و ناامیدی دشمنان و استكبار جهانی شد، تشكر نموده و توفیقات روزافزون را برای تمامی خدمتگزاران به اسلام و میهن اسلامی و مراجع بزرگوار بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای، مدظله‌العالی، را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید و برای همه سلامت و سعادت آرزومند است.

‪ -۹مجلس خبرگان یاد امام راحل، قدس سره، و فرزندان برومند آن بزرگوار و همه شهیدان گرانسنگ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را گرامی داشته و برای بازماندگان شهدا و جانبازان و ایثارگران و تمامی خدمتگزاران به اسلام و كشور از خداوند متعال توفیق سلامت و عافیت مسئلت می‌نمایند.

از مردم شریف و متعهد كشورمان انتظار می‌رود كه با توجه به تقارن ایام نوروز با اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ‪ ۲۸صفر، شعائر دینی و مذهبی را مراعات و ارزشهای اسلامی و انقلابی را پاس بدارند.

والسلام علیكم و رحمه‌الله و بركاته