تبیان، دستیار زندگی
شد مسوول دفتر پژهشی مدارس حوزه علمیه قم گفت: نخستین دفتر پژوهشی مدارس حوزه علمیه قم روز سه‌شنبه در مدرسه " معصومیه (س) " قم افتتاح شد. حجت‌الاسلام"مجتبی زارعی"روز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دفتر با همكاری شورای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین دفتر پژوهشی مدارس حوزه علمیه قم افتتاح شد

مسوول دفتر پژهشی مدارس حوزه علمیه قم گفت: نخستین دفتر پژوهشی مدارس حوزه علمیه قم روز سه‌شنبه در مدرسه " معصومیه (س) " قم افتتاح شد.

حجت‌الاسلام"مجتبی زارعی"روز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دفتر با همكاری شورای مدیریت حوزه علمیه قم و مسوولان مدرسه معصومیه (س) برای كسب مهارت طلاب و فضلای استان تاسیس شده است.

وی گفت: امروز طلاب مدارس حوزه‌های علمیه نیازمند كسب مهارت برای انجام كارهای پژوهشی‌اند و این دفتر می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

زارعی، تشكیل كارگاههای توجیهی برای طلاب ، اساتید و اعضای هیات علمی و تشكیل انجمن‌های علمی را از اقدامات این مدرسه ذكر كرد.

وی گفت:دراین مدرسه تاكنون‪۲۰انجمن ادبیات فارسی و ‪ ۱۵انجمن منطق تشكیل شده است و انجمن‌هایی مانند فقه، اصول و مدیریت اسلامی نیز درحال شكل‌گیری می‌باشند.

وی خاطرنشان كرد: مسوولان این مدرسه می‌كوشند كه نحوه كار گروهی در زمینه تحقیق و پژوهش را به طلاب بیاموزند.

زارعی افزود:نوشتن آیین نامه‌ها و تعیین انجمن‌ها بر عهده خود طلاب و فضلای مدرسه است اما برنامه‌های علمی با حضور اعضای هیات علمی تدوین خواهد شد.