تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت الله العظمی صافی، در دیدار جمعی از پاسداران سپاه انقلاب اسلامی تهران، معارف اهل بیت (ع) را غنی‌ترین گنجینه انسان‌ساز عنوان كرد. به گزارش خبرنگار تبیان حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها، در گرو معارف اهل بیت (ع) است

حضرت آیت الله العظمی صافی، در دیدار جمعی از پاسداران سپاه انقلاب اسلامی تهران، معارف اهل بیت (ع) را غنی‌ترین گنجینه انسان‌ساز عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار اظهار داشت: كسانی كه می‌خواهند سعادت دنیا و آخرت نصیب‌شان شود باید از هدایت‌های قرآن و راهنمایی‌های ائمه (ع) بهره‌مند شوند و زندگی خود را بر اساس تعلیم اسلام تنظیم كنند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: ما هر چه بخواهیم و نیاز داشته باشیم تا به سعادت و كمال برسیم، در معارف اسلامی به ویژه در نهج ابلاغه وجود دارد. این دستورات برای ترقی معنویت و دنیای انسان‌ها كفایت می‌كند.
وی به كمال رساندن جنبه انسانیت زندگی بشر را در گرو به كار‌گیری دستورات اسلامی برشمرد و خاطر نشان كرد: كسی كه بخواهد جنبه انسانی خود را به كمال برساند، تنها راه آن پیروی از انبیای الاهی، قرآن و ائمه (ع) است.
این مرجع تقلید كنترل هوای نفس را در سعادت انسان بسیار مؤثر دانست و افزود: باید انسان خود را كنترل كند و از صفات رذیله به شدت دوری نماید. خودسازی كرده و سپس دیگران را نهی از منكر نماید. آن چیزی كه برای انسان باقی خواهد ماند، خوشنودی پروردگار است.

رسا