تبیان، دستیار زندگی
ست   مدرس حوزه علمیه قم، وجود انتخابات غیر مستقیم را معارض با مردم سالاری دینی ندانست و گفت: وجود مجلس خبرگان رهبری، خاری در چشم دشمنان اسلام ناب است. به گزارش خبرنگار تبیان حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس خبرگان رهبری، خاری در چشم دشمنان اسلام است

مدرس حوزه علمیه قم، وجود انتخابات غیر مستقیم را معارض با مردم سالاری دینی ندانست و گفت: وجود مجلس خبرگان رهبری، خاری در چشم دشمنان اسلام ناب است.

به گزارش خبرنگار تبیان حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی خراسانی امروز  انتخاب‌های غیر مستقیم را ناسازگار و معارض با مبانی مردم سالاری دینی ندانست و گفت: انتخابات دو مرحله‌ای، در مواردی ضرورت دارد و آن در مورد انتخاب افرادی است كه لزوما باید درای صلاحیت‌ها و تخصص‌هایی باشند كه عموم مردم از شناخت آنها ناتوانند؛ مانند انتخاب رهبر.
وی افزود: در مواردی هم اگر چه مردم قدرت تشخیص مستقیم داشته باشند، ولی انتخاب مستقیم آسیب‌ها و تالی فاسدهایی دارد كه گاه باعث اختلال نظام معاش و زندگی روزمره مردم می‌شود كه برای هر انتخاب كوچك و بزرگی به صحنه بیایند و با هزینه‌های سنگین انتخابات راه بیندازند.
استاد حوزه علمیه قم، سیره عقلای جهان را واگذاری برخی امور تخصصی به نمایندگان خود دانست و تصریح كرد: این نمایندگان مردم، به نیابت از ایشان انتخاب‌های ضروری حكومت را انجام می‌دهند. مثلاً نمایندگانی را برای مجلس قانون‌گذاری انتخاب و ایشان اعضای هیأت دولت را انتخاب می‌كنند، یا نمایندگانی را به عنوان اعضای شورا‌های شهر و روستا بر می‌گزینند تا ایشان شهردار یا دیگر مسؤولان محلی را انتخاب كنند.
وی افزود: این سلسله مراتب در همه‌ اركان یك نظام وجود دارد و در سراسر جهان هم رایج است كه برابر مسؤولیت خویش، زیر دستان را منصوب می‌كنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی با بیان این‌كه در نظام اسلامی علاوه بر انتخاب‌های دو مرحله‌ای معمول در كشورهای دیگر، انتخاب ویژه‌ای به نام انتخاب «رهبر فقیه عادل» مطرح است ادامه داد: این فقیه عادل، رهبری نظام اسلامی را بر عهده می‌گیرد و با چشمانی باز بر امور كلان مملكت نظارت دارد و ارشاد و امر و نهی می‌كند؛ مانع خودكامگی مسؤولان می‌شود و اجازه نمی‌دهد كسی گامی بر خلاف مصالح نظام و مردم بردارد.
وی در پایان افزود: این، بزرگ‌ترین ویژگی حكومت اسلامی است كه خاری در چشم دشمنان اسلام ناب است و به قول یكی از سیاست‌مداران امریكایی آنچه تاكنون همه‌ تحریكات ما را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با ناكامی روبرو ساخته است، باور مردم ایران به ولایت فقیه است.
 رسا