تبیان، دستیار زندگی
ند  نشست علمی پژوهشی زیباشناسی قرآن ـ زیباشناسی هنرها، هفته آینده در قم برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، نشست یك روزه علمی و پژوهشی زیبا‌یی‌شناسی قرآن ـ زیبایی‌شناسی هنرها، با حضور ق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش‌گران حوزوی درباره «زیبایی‌های هنری قرآن» به بحث می‌نشینند

نشست علمی پژوهشی زیباشناسی قرآن ـ زیباشناسی هنرها، هفته آینده در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، نشست یك روزه علمی و پژوهشی زیبا‌یی‌شناسی قرآن ـ زیبایی‌شناسی هنرها، با حضور قرآن پژوهان و هنرپژوهان كشور، بیست و یكم اسفندماه سال جاری در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار می‌شود.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز با اعلام این خبر گفت: مركز مطالعات هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی علمی و پژوهشی تلاش نموده‌اند تا اندیشمندان را به یك بررسی و مطالعه عمیق‌تر درباره زیبا‌یی‌شناسی فرا بخوانند.
حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی با اشاره به ابعاد مختلف زیبایی‌شناسی در حوزه‌های گوناگون حیات انسانی ادامه داد: یكی از مهم‌ترین ابعاد زیبایی‌شناسی در حوزه‌های معرفتی در فرهنگ اسلامی ما، زیبایی‌شناسی قرآنی است كه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همكاری مركز مطالعات هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست‌های تخصصی در این باره برگزار می‌كند.
وی گفت: تحقیقات و پژوهش‌های گوناگونی سال‌های گذشته در جهان اسلام در این زمینه صورت گرفته است، ولی این تحقیقات و پژوهش‌ها به صورت تخصصی و علمی مورد توجه نبوده‌اند و برگزاری این نشست‌ها می‌تواند زمینه‌ای برای تخصصی شدن این موضوع باشد.
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم ادامه داد: زیبایی‌شناسی قرآن مطالعه ای میان رشته‌ای است كه باید برای رشد علمی و توسعه این رشته مطالعاتی، فضای پژوهش و تحقیق را فراهم نمود.
وی افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی از سویی به هنر و مبانی زیبایی‌شناسی می پردازد و از سوی دیگر باعث كاوش‌های عمیق در قرآن و تولید ایده و نظر می‌شود.
وی از قرآن پژوهان و هنرپژوهان برای شركت در این نشست دعوت كرد.
در این نشست یك روزه آیت الله حائری شیرازی، آیت الله ممدوحی، آیت الله معرفت، خانم دكتر فاطمه طباطبایی، دكتر محمود عبادیان و دكتر محمد ضیمران سخنرانی خواهند كرد.