تبیان، دستیار زندگی
ند  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان ، در این دیدار كه رییس، معاون و اعضای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان و جمعی از روسا و مسوولان فرهنگی دانشگاه‌ها و حوزه علمیه همدان حضور داشتند حضرت آیت‌الله العظمی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كسی جز روحانیت و اهل جهاد از شیعه حمایت نمی‌كند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان ، در این دیدار كه رییس، معاون و اعضای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان و جمعی از روسا و مسوولان فرهنگی دانشگاه‌ها و حوزه علمیه همدان حضور داشتند حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنكرانی در سخنانی به تشریح شرایط و نیاز‌های امروز جامعه اسلامی پرداخت.

ایشان خطاب به دست اندركاران طرح آموزش مدیریت اسلامی تصریح كرد: این عهدنامه دستور‌العمل امیرالمومنین (ع) به مالك اشتر به عنوان دستورالعملی برای هر زمان و هر مكان است. امیر المومنین (ع) در نگارش این عهدنامه می‌دانستند كه مالك به شهادت می‌رسد اما این عهدنامه را به عنوان یك دستور‌العمل كلی نه فقط برای مالك اشتر بلكه برای تمام دوران و برای هر زمان صادر كردند.
نویسنده كتاب آیین كشور‌داری از دیدگاه امام علی(ع) ادامه داد: زمان ما هم از آن زمان‌هاست كه باید از این دستور‌العمل خیلی استفاده كنیم لذا زحمات برادران جهاد دانشگاهی استان همدان تشكر می‌كنم كه در نشر این عهد نامه به مدیران مسوول نقش دارند و امیدوارم خداوند به همه آنها اجر دنیا و آخرت عطا فرمایند.
ایشان افزود: چه عزیزان اهل علم و چه آقایانی كه در رابطه با جهاد دانشگاهی مشغول فعالیت و تبلیغات دینی و شیعی هستند بدانند شراط زمان ما بسیار اقتضا می‌كند هر قدمی و هر روزی بتوانیم پیش برویم و پیشرفت داشته باشیم برای اینكه می‌دانیم و آشنا هستیم الان شیعه هم از لحاظ سیاست‌های استكبار جهانی و هم از نظر آنهایی كه اسلام را به خودشان منتسب می‌كنند ولی در واقع شاید از عنوان اسلام هم به یك معنا بهره‌برداری نبرده باشند شیعیان از دست این دو فرقه بسیار ناراحتند.
وی با بیان این كه امروز بر اهل علم بیش از سابق لازم است از نظر علمی خود را به مقام بالا برسانند تاكید كرد: در حمایت از شیعه غیر از اهل علم، غیر از روحانیت و شما برادران جهادی كسی از شیعه حمایت نمی‌كند.الان شما وضع عراق،‌افغانستان و جاهای دیگر را می‌بینید آشوب‌هایی كه در مملكت ما اینها ایجاد می‌كنند را هم ملاحظه می‌كنید این‌ها همه كاشف از این معناست كه شیعه از نظر مظلومیت به نقطه بسیار حساس رسیده نقطه‌ای كه دیگر قابل چشم پوشی نیست.
آیت الله  العظمی فاضل لنكرانی گفت: اینجا باید هر كس قدرت دارد و امكانی دارد از آن استفاده كند و اگر استفاده نكند جدا در محضر خداوند مسوول است.
وی با اشاره به حاضر و ناظر بودن ذات مقدس حضرت ولی عصر (عج) در تمام شئون جامعه اسلامی و قدرت منعبث از قدرت الهی ایشان اظهار داشت: این نباید رفع تكلف از ما كند. هر كدام از ما یك شرایط و مسوولیت‌هایی داریم كه باید دنبال این مسوولیت‌ها برویم؛ ما باید به مسوولیت خودمان عمل كنیم. مسوولیت اهل علم در درجه اول این است كه هر روز رشد علمی را بالاتر ببرد. نباید بگویید من یك نفر هستم یا برادران جهاد دانشگاهی نباید فكر كنند كه ما یك نفر هستیم و یك نفر چه كار می‌تواند پیش ببرد مخصوصا در زمان ما، آنها كه شخصیت امام خمینی (ره) را درك كرده‌اند می‌دانند كه امام یك طلبه‌ای بیش نبود كه با هیچ سیاستی هم ارتباط نداشت و با هیچ ثروتمندی هم مرتبط نبود؛ با هیچ قدرتی هم ارتباط نداشت ایشان به تنهایی قیام كرد و در شرایطی كه جدا استكبار جهانی را به زانو درآوردند، این انقلاب بر شرق و غرب عالم سایه افكند. این بهترین سرمشق است كه هیچ كسی نباید در انجام مسوولیتی كه به او محول شده نمی‌تواند كوتاهی كند.
این مرجع تقلید با بیان این كه اگر رشد علمی نباشد مساله شیعه در مخاطره است، گفت: شعیه را باید حفظ كرد و حافظ شیعه جز شما نیستید؛ چه اهل علم و دانش و چه برادران جهاد دانشگاهی وگرنه دیگران نمی‌آیند به جای ما حمایت از شیعه كنند.
ایسنا