تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار اعضای همایش''اسلام و حقوق بشر دوستانه'' گفت: معتقدیم كه احكام اسلام، حق بشریت است و صرفا اعمال بشر دوستانه نیست. به گزارش خبرگزاری تبیان  در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احكام اسلام ذاتا بشر دوستانه است

حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار اعضای همایش''اسلام و حقوق بشر دوستانه'' گفت: معتقدیم كه احكام اسلام، حق بشریت است و صرفا اعمال بشر دوستانه نیست.

به گزارش خبرگزاری تبیان  در این دیدار كه مؤید گلابی، مشاور ارشد صلیب سرخ نیز حضور داشت، آیت الله صافی با بیان اینكه اسلام درهیچ مساله ای از مسائل بشر كوتاهی نكرده خاطر نشان كرد: احكام مكتب اسلام بسیار كامل تر از آنچه كه در حال حاضر در اختیار صلیب سرخ است، می باشد.
ایشان ادامه داد: راهنمایی های اسلام در این خصوص و رفتار صحیح و بشر دوستانه در جنگ و رعایت احوال غیر نظامیان و برخورد مناسب با اسرا از جمله مسائلی است كه اسلام به آنها اهمیت ویژه داده و به مراتب بیشتر و كامل تر از آرای صلیب سرخ و می باشد و در عمل هم آن را پیاده كرده است.
ایشان افزود: ما در آیین اسلام حتی ملزم به رعایت حقوق حیوانانت هستیم و معتقدیم كه آنان نیز حق حیات دارند، در مكتب ما برای مسلمانان، خواب و زندگی راحت،‌زمانی فراهم می شود كه بداند همه در راحتی و آسایش هستند، اگر مسلمانی در فقر و گرسنگی بسر می برد برای او هم راحتی وجود ندارد.
خاطر نشان می شود: ‌همایش اسلام و حقوق بشر دوستانه در خصوص استفاده از فقه شیعه و نظرات علمای شیعه در مسائل قربانیان جنگ،‌اسرا، مجروحین و غیر نظامیان،‌اردیبهشت سال آینده در قم برگزار خواهد شد.شبستان