تبیان، دستیار زندگی
ند   سید  حسین فضل‌الله، با تأكید بر هوشیاری شیعه و سنی در برابر ترفند تفرقه‌افكنی دشمنان در عراق گفت: شیعیان باید در مساجد، نماز و فعالیت‌های اهل سنت شركت كنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیعیان با هوشیاری مواظب توطئه دشمنان باشند

سید  حسین فضل‌الله، با تأكید بر هوشیاری شیعه و سنی در برابر ترفند تفرقه‌افكنی دشمنان در عراق گفت: شیعیان باید در مساجد، نماز و فعالیت‌های اهل سنت شركت كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از شماره شنبه روزنامه الشرق‌الاوسط، سید   حسین فضل الله در گفت‌وگو با این روزنامه اظهار داشت: متأسفانه سازمان‌هاى جاسوسى بین المللى و منطقه‌اى به دنبال برپایى اختلاف میان شیعه و سنى در لبنان و عراق هستند.
وى افزود: از گذشته‌هاى دور میان شیعه و سنى اختلاف‌هاى اندكى بود؛ اما اشغال‌گران امریكایى و تكفیری‌ها اكنون برپایه آن اختلاف‌ها به دنبال ایجاد جنگ میان شیعه و سنى هستند.
این عالم لبنانی با اشاره به انفجار چند مسجد اهل سنت در عراق گفت: مسجد متعلق به خداوند است و سنى و شیعه در آن معنا ندارد. شیعه‌ها باید در مساجد و نماز اهل‌سنت شركت كنند.
وى افزود: مسلمان‌ها باید یكپارچه باشند و مسجد نماد یكپارچگى مسلمان‌ها است.
فضل‌الله در این مصاحبه كه محور آن اوضاع شیعیان در لبنان و عراق بود، گفت: از احتمال فتنه شیعه و سنی در لبنان یا عراق نگران نیستم؛ زیرا دستگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی و منطقه‌ای را عامل تلاش برای بر هم زدن اوضاع عراق می‌دانم.