تبیان، دستیار زندگی
زد   رییس مركز جهانی علوم اسلامی در همایش حكومت دینی بر تعمیق و تقویت اندیشه سیاسی اسلام در حوزه تأكید كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حجت‌الاسلام علی‌رضا اعرافی، در همایش حكومت دینی در مدرسه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه باید به نقد لیبرال دموكراسی بپردازد

رییس مركز جهانی علوم اسلامی در همایش حكومت دینی بر تعمیق و تقویت اندیشه سیاسی اسلام در حوزه تأكید كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حجت‌الاسلام علی‌رضا اعرافی، در همایش حكومت دینی در مدرسه علمیه حجتیه قم اظهار داشت: آنچه را امروز به عنوان جمهوری اسلامی در ایران تجربه كرده‌ایم، نمونه‌ای از یك حكومت اسلامی در برابر چند از انواع مدل حكومت در دنیا قرار گرفته است.
وی افزود: یكی از مدل‌های مهم حكومت در جهان معاصر، حكومت لیبرال دموكراسی است كه تجربه چند قرن اخیر بشر می‌باشد.
وی در مورد وظیفه حوزه در برابر لیبرال دموكراسی اظهار داشت: ما به عنوان مدافعان نظامی كه اركان آن بر پایه‌های اسلام استوار است در یك رقابت تنگاتنگ و بسیار جدی با مدل لیبرال دموكراسی هستیم.
رییس مركز جهانی علوم اسلامی افزود: وظیفه حوزه است كه در بخش اندیشه سیاسی به طراحی مدل حكومت بپردازد. در حكومت اسلامی می‌توان به شیوه‌های حكومت توجه كرد تا در جهان اسلام هم جواب دهد.
وی با ارزیابی از حكومت اسلامی گفت: یكی از مهم‌ترین تجربه‌های حكومت اسلامی، جمهوری اسلامی و قوانین اساسی است كه در رقابت با مدل‌های دیگر از جمله لیبرال دموكراسی قرار دارد.
حجت‌الاسلام اعرافی تصریح كرد: حوزه باید در اندیشه سیاسی تقویت و تعمیق شود و در برابر لیبرال دموكراسی غرب موضع بگیرد و آن را مورد نقد و بررسی قرار بدهد.