تبیان، دستیار زندگی
ود   رییس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر كشور گفت: امام شناسی باید امروز به صورت یك رشته علمی در آید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از ایسنا ، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین  تقوی در گردهما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اندیشه‌های امام خمینی باید به صورت علمی بررسی شود

رییس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر كشور گفت: امام شناسی باید امروز به صورت یك رشته علمی در آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از ایسنا ، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین  تقوی در گردهمایی مسوولان دفاتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر كشور اظهار داشت: تحولات اجتماعی در جهان همواره مدیون تفكر مبتكرین است كه نهضت شكوهمند انقلاب اسلامی ایران نیز توسط امام خمینی (ره) كه خود مبتكر بزرگ قرن بود هدایت و رهبری شد.
وی افزود: درون شخصیت امام خمینی (ره) تفكری بسیار نو و ارزنده وجود داشت و ایشان با همین ابتكار در مدیریت، توانست برای مردم ایران جذابیت‌های دینی اسلام را بیان كند. امام با هنر ویژه‌ای توانست نقشه‌ سیاسی جهان را تغییر دهد.
وی ادامه داد: بر روی این بعد از هنر ویژه امام كه ابتكار و تفكر نوآوری است كار چندانی نشده است. امروز باید امام شناسی را بصورت یك رشته علمی در بیاوریم، یعنی رشته‌ای كه در آن ابعاد گوناگون شخصیت، افكار و مواضع امام (ره) بررسی و مطالعه شود.
حجت الاسلام تقوی در ادامه اظهار داشت: چنانچه ایران امروز در دانش فناوری هسته‌ای به موقعیت‌هایی دست یافته و یا اینكه مركز تحقیقات رویان در جهان مطرح شده است، همه و همه در پرتو مدریت و رهبری شایسته و مبتكرانه رهبر فرزانه انقلاب است.
وی خاطرنشان كرد: ‌البته نوآوری و ابتكار تنها در مدیریت و در بحث روشهاست و ارزشها همیشه ثابت هستند.
حجت الاسلام تقوی گفت: جامعه‌ای كه مبتكر و نوآور باشد، جامعه با نشاطی خواهد بود كه در ورای این نشاط اجتماعی جامعه به علم و فناوری دست می‌یابد. بوسیله این دانش باید از ظرفیت‌های معنوی تاریخ از جمله حادثه عاشورا به نحو احسن استفاده كرد و در این مقام نقش نماز جمعه بسیار حائز اهمیت است.