تبیان، دستیار زندگی
رد اهانت به مقام نبی اسلام(ص) که اهانت به مقدسات همه ادیان محسوب می شد، ضرورت دور اندیشی رهبران دینی را یادآوری کرد . به گزارش خبرگزاری تبیان آیت الله عمید زنجانی رئیس دانشگاه تهران در همایش احترام به مقدسات ادیان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهانت به پیامبر اکرم (صلوات الله وسلامه علیه ) ضرورت دوراندیشی رهبران دینی را یادآوری کرد

اهانت به مقام نبی اسلام(ص) که اهانت به مقدسات همه ادیان محسوب می شد، ضرورت دور اندیشی رهبران دینی را یادآوری کرد .

به گزارش خبرگزاری تبیان آیت الله عمید زنجانی رئیس دانشگاه تهران در همایش احترام به مقدسات ادیان و انبیاء الهی و در قالب مقاله ای با عنوان " اهانت به مقدسات دینی از منظر حقوق بین الملل و حقوق مدنی"، اهانت به ادیان و مقدسات دینی را از منظر قواعد حقوق بین الملل مورد بررسی قرار داد و گفت: در میان اسناد بین المللی که به آنها استناد می شود منشور بین المللی ملل متحد، اعلامیه حقوق بشر و اسنادی که مبانی حقوق بین الملل معاصر است که رعایت آنها ضروری و اجتناب ناپذیر است، اما شک نیست که خدشه دار شدن این قواعد خدشه دار شدن قوانین بین الملل است .
وی گفت: التزام دولتها به صلح به گونه ای است که آنها از تنشی به صلح آسیب برساند، منع شده اند، زمانی که منشور ملل متحد و سایر اسناد حقوقی بین الملل نقض می شود مسئولیت دولتها را در پی دارند و این امر جرم بین المللی است .
استاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه وقتی دولتی مرتکب جرم می شود باید جوابگو باشد، گفت: در صورت وقوع جرم چنانچه دولتها حمایت نکنند، جرم ساده محسوب می شود، اما زمانی که دولت حمایت می کند، یک فاجعه ایجاد می شود و این حمایت دولتی به معنای نقض حقوق ملل متحد و نقض اعلامیه حقوق بشر است .
مهر