تبیان، دستیار زندگی
رد معاون پارلمانی رییس جمهور طی سفر یك روزه به قم با مهم خواندن جایگاه علمی و معنوی حوزه‌های علمیه بر لزوم كاربردی كردن تعامل بین حوزه و دولت تأكید كرد. حجت‌الاسلام سید احمد موسوی  با اشاره به دیدار با علما و شخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدون كمك حوزه نمی‌توان دولت اسلامی پدید آورد

معاون پارلمانی رییس جمهور طی سفر یك روزه به قم با مهم خواندن جایگاه علمی و معنوی حوزه‌های علمیه بر لزوم كاربردی كردن تعامل بین حوزه و دولت تأكید كرد.

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی  با اشاره به دیدار با علما و شخصیت‌های مذهبی گفت: هدف از سفر به قم دیدار با علما بود. در این دیدارها گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دولت ارائه شد و از ایشان درخواست شد با ارائه رهنمود برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به دولت كمك كنند.
وی با بیان این‌كه در سفر یك روزه به قم با آیت الله   امینی، آیت الله  مصباح یزدی، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله  جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو كرده است اظهار داشت: علما در این دیدارها پیشنهادها و مطالبی پیرامون مسایل جاری كشور، مشكلات مردم و همچنین سیاست خارجی مطرح كردند.
معاون پارلمانی ریاست جمهوری، حوزه علمیه قم را منشأ و منبعی پر فیض از توانمندی‌های اسلامی عنوان كرد و افزود: انقلاب ملت ایران، انقلابی اسلامی و نیازمند پشتیبانی فرهنگی است. بدون كمك حوزه علمیه نمی‌توان گام‌هایی را به جلو برداشت. در دیدارهای امروز یكی از مسایل مهمی كه مطرح شد اجرایی كردن پشتوانه‌های فرهنگی و علمی حوزه‌ها بود و چندین طرح عملی ارائه شد كه امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.
حجت الاسلام موسوی حوادث به وجود آمده در عراق و جهان اسلام را از سوی جهان غرب برای پیشبرد اهداف خود در منطقه خاورمیانه دانست و تأكید كرد: حوادثی كه در جهان اسلام و عراق اتفاق افتاده است مصداقی از آیه «عسی ان تكرهوا شیئا و هو خیر لكم» باشد. توهین استكبار جهانی به ساحت مقدس حضرت رسول اكرم (ص) و انفجار در حرم امامین عسكریین (ع) سبب انسجام و وحدت جهان اسلام شد. حادثه عراق استمرار دهنده حركت شروع شده از دانمارك و غرب بود ولی در كشور عراق مثلث «وهابیت»، «اشغال‌گران» و «باقیمانده‌های حزب بعث» باعث به وجود آمدن آن حادثه شدند.
وی وحدت بین رهبران شیعه و سنی را در عراق مهم‌ترین عامل برای خنثی كردن ترفند دشمنان ارزیابی كرد و ادامه داد: هوشیاری رهبران شیعه و سنی بخصوص پس از پیام روشن گر رهبر معظم انقلاب سبب شد انسجام و وحدت بیشتری در عراق به وجود آید. زیرا هدف اصلی استكبار ایجاد تفرقه در بین مسلمانان بود. البته آنها به دنبال آن نیز بودند كه اذهان ملت عراق را از تصور خروج اشغال‌گران منحرف كنند. ملت عراق می‌داند تا هنگامی كه اشغال‌گران در این كشور هستند عراق روی آرامش و امنیت نخواهد دید.
وی ناكارآمد نشان دادن حكومت شیعی در جهان را یكی دیگر از برنامه‌های غرب در آشوب آفرینی در عراق عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: غرب با این اقدامات بدنبال آن است كه ناتوانی تشیع را در اداره جامعه به رخ ملت عراق بكشد كه اگر حكومت شیعی حاكم شود نمی‌تواند امنیت ایجاد كند. در حالی كه خود آنها در عراق ایجاد ناامنی می‌كنند. از سوی دیگر با این اقدامات بدنبال تحمیل چند وزیر به نخست وزیر این كشور هستند، در حالی كه دولت و مجلس منتخب ملت عراق نمی‌توانند حركتی برخلاف خواست مردم انجام دهند. برهمین اساس با ایجاد انفجارها و ناامنی بدنبال امتیازگیری از دولت هستند.
معاون پارلمانی رییس جمهور ایران تغییر در بودجه كشور در مجلس شورای اسلامی را امری طبیعی و حق نمایندگان برشمرد و تصریح كرد: متأسفانه بودجه كشور به نفت وابسته است. لازم است كه ملت و دولت دست به دست هم دهند و بودجه را از این وابستگی آزاد كنند.
وی با اشاره به تعدیل لایحه تقدیمی دولت در كمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: عده‌ای به دنبال این هستند كه چون كمیسیون تلفیق، ابتدا ده و سپس هفت میلیارد دلار از این بودجه را كاهش داده، سبب شده تا اختلافی به وجود آید؛ در حالی كه این‌گونه نیست. حتی پیش از تقدیم لایحه بودجه، نمایندگان اقتصادی مجلس و دولت گفت‌وگو كردند. دولت هم این انتظار را ندارد كه هرچه گفته مجلس هم آن را تصویب كند، ولی با توجه به كارهای كارشناسی صورت گرفته این انتظار را داریم كه تغییرات لایحه به حداقل برسد. زیرا در نخستین بار شاهد بودجه‌ای هستیم كه از رشد پنجاه درصدی در بخش عمرانی برخوردار است.
وی اضافه كرد: البته تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با من تماس گرفته‌اند و نسبت به تعدیل كمیسیون اعلام نارضایتی كردند. البته موافقانی هم داشته است. پیش بینی ما این است كه بودجه دولت به تصویب برسد و اهداف دولت و مجلس كه هماهنگ و واحد است به ظهور برسد.
حجت‌الاسلام موسوی، فعال بودن برخی گروه‌های معاند نظام را در كشور مدنظر قرار داد و گفت: همیشه هر پدیده‌ای كه در راستای ایجاد اختلاف و ناامنی در كشور ایران بوجود آید باید به دست پنهان دشمن نگاه كرد و نباید از آن غافل بود. در جریان انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران دشمن به اختلاف‌های داخلی امید بسته است. رسا