تبیان، دستیار زندگی
رد در پی حرمت شكنی دشمنان دین در تخریب مرقد مطهر امام هادی (ع) و امام عسكری (ع) در عراق بیانیه ای از سوی حضرت آیت الله العظمی بهجت از مراجع عظام تقلید صادر شد. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، در بخشی از ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله العظمی بهجت در محكومیت تخریب حرم عسكریین (علیهما السلام) بیانیه ای صادر كرد

در پی حرمت شكنی دشمنان دین در تخریب مرقد مطهر امام هادی (ع) و امام عسكری (ع) در عراق بیانیه ای از سوی حضرت آیت الله العظمی بهجت از مراجع عظام تقلید صادر شد.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، در بخشی از این بیانیه آمده است: شیعه بالاتر از این تخریبات را در زمان ائمه (ع) دیده است ، اما بعد از تبدیل این تخریبات به تعمیرات ، برقدرت ایمان ایشان در صورت و معنا افزوده شده است.

براساس این گزارش ، ایشان با اشاره به وظایف شیعیان در این برهه حساس اظهار داشت: پیروان اهل بیت''ع'' باید تشخیص وظایف عملیه خود را بدهند كه از جمله آنها ، مسارعت در تعمیر كامل اماكن مقدسه تخریب شده توسط ظالمین و تاكید بر اقامه مجالس تدریس احكام خاصه اهل بیت''ع'' و مجالس روضه و بیان فضائل و مدایح آنان و نیز رسیدگی به ضعفای شیعه به نحوی كه علمای شیعه تعیین می فرمایند، خواهد بود.

در ادامه این بیانیه ضمن عرض تسلیت به صاحب اعظم این مصائب حضرت بقیه الله الاعظم آمده است، گریه اگر از سوز دل باشد، سبب اتصال روحی و معنوی به اهل بیت''علیهم السلام'' است و ارتباط معنوی با آنها نیز موجب قرب معنوی به مبداء اعلی می شود،‌گرچه جاهلان قوائد اشك بر اهل بیت''ع'' را نمی فهمند.