تبیان، دستیار زندگی
ند  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مشاور عالی سازمان صلیب سرخ جهانی از نادیده گرفته شدن حقوق بشر توسط قدرت‌های جهان و مدعیان آزادی انتقاد كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله العظمی صاف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدعیان حقوق بشر بیشترین نقض حقوق ملت‌ها را دارند

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مشاور عالی سازمان صلیب سرخ جهانی از نادیده گرفته شدن حقوق بشر توسط قدرت‌های جهان و مدعیان آزادی انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی صبح امروز در این دیدار تأكید كرد: آن چیزی كه امروز در دنیا نادیده گرفته می‌شود همین حقوق بشر است. كسانی كه شعار حقوق بشر می‌دهند بیشترین نقض آن را هم انجام می‌دهند. آنها بدنبال سیاست بازی و پایمال كردن حقوق بشر هستند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم منشور حقوق بشر را تنها یك حرف و در حد اسم برای مدعیان عنوان كرد و اظهار داشت: زمانی كه این منشور در كنار آموزه‌ها و دستورات اسلامی و رفتار حضرت علی (ع) قرار می‌دهیم مشخص می‌شود كه فرهنگ اسلام غنی‌ترین است. اولین كسانی هم كه همان منشور سازمان ملل را رعایت و عمل نمی‌كنند خود كسانی هستند كه آن را تدوین كرده‌اند و آن عاملی شده است برای سوء استفاده قدرت‌های بزرگ در حالی كه آموزه‌های اسلامی توسط ارائه كننده آن عمل شده است.
وی دستورات انسان دوستانه و اقدامات انسانی در اسلام را مترقی‌تر از فرهنگ غرب برشمرد و با بیان این‌كه اسلام بر آزادی واقعی انسان‌ها تأكید می‌كند افزود: بر برخی از اصول منشور حقوق بشر سازمان ملل در قرآن و روایات ما تاكید شده است. اسلام حتی برای حیوانات هم ارزش قائل شده است. باید گفت ، علت اجرا نشدن قراردادهای بین المللی توسط كشورهای غربی به دلیل نوع جهان بینی آنها است ولی اگر تعهد دینی و مذهبی باشد و اجرای این دستورات را وظیفه بدانند قطعاً به آن عمل می‌شود.