تبیان، دستیار زندگی
ست رسا، سرویس سیاسی ـ حضرت آیت الله العظمی  فاضل لنكرانی،  در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و اساتید دانشگاه همدان گفت : وظیفه مهم طلاب در شرایط فعلی این است بر رشد علمی خود بیافزایند. هیچ‌كس نمی‌تواند، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وظیفه مهم طلاب در شرایط فعلی ، افزایش رشد علمی است

رسا، سرویس سیاسی ـ حضرت آیت الله العظمی  فاضل لنكرانی،  در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و اساتید دانشگاه همدان گفت : وظیفه مهم طلاب در شرایط فعلی این است بر رشد علمی خود بیافزایند. هیچ‌كس نمی‌تواند، در وظیفه‌ای كه بر او محول شده است كوتاهی كند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله فاضل لنكرانی در این دیدار بر لزوم پیشرفت علمی حوزه‌های علمیه و طلاب تأكید كرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی ، شیعه از سوی سیاست‌های استكبار جهانی و كسانی كه اسلام را به خود منتصب می‌كنند، ولی در واقع از اسلام هیچ‌ بهره‌ای نبرده‌اند، مورد تهاجم قرار گرفته است.
وی با اشاره به این كه طلبه امروز باید در سطح علمی بالا باشد، گفت: بر طلاب علوم دینی بیش از گذشته لازم است كه از نظر علمی خود را به یك رتبه بالایی برساند تا بتوانند از شیعه حمایت كنند و بدانند مسأله حمایت شیعه از غیر اهل علم و روحانی و كسانی كه در این رابطه فعال هستند، بر‌نمی‌آید.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌كه امروز دنیا در مقابل شیعه صف‌آرایی كرده است، افزود: امروز كسی از شیعه حمایت نمی‌كند و دنیا هم در مقابل او ایستاده است. ما شاهد وضع عراق، افغانستان و كشورهای دیگر هستیم و حتی فتنه‌هایی را در برخی از استان‌های كشور ما ایجاد می‌كنند. این وقایع بیانگر مظلومیت شیعه است. شیعه از نظر مظلومیت به یك نقطه حساس رسیده است.
وی اضافه كرد: مظلومیت فعلی شیعه قابل چشم‌پوشی نیست. لازم است هر شخصی به هر میزان كه قدرت و امكاناتی دارد از آن استفاده كند و اگر این كار را نكند. نزد خداوند مسؤول است. ما ولی الله الاعظم (عج) را داریم كه تمام امور در دست اوست، ولی به این معنا نیست كه میدان را خالی كنیم و از ما رفع تكلیف نمی‌كند. ما وظایفی بر عهده داریم كه باید آنها را انجام دهیم.
حضرت آیت الله فاضل لنكرانی تصریح كرد: وظیفه مهم طلاب در شرایط فعلی این است بر رشد علمی خود بیافزایند. و به خود خستگی راه ندهد. هیچ‌كس نمی‌تواند، در وظیفه‌ای كه بر او محول شده است كوتاهی كند.