تبیان، دستیار زندگی
لا  تلاش یك گروه تروریستی برای انفجار مقام حربن یزید ریاحی در شهر مقدس كربلا در روز سه‌شنبه ناكام ماند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، یك مقام حزب طلیعه اسلامی عراق در گفت‌وگو با خب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش برای انفجار مقام حر در كربلا

تلاش یك گروه تروریستی برای انفجار مقام حربن یزید ریاحی در شهر مقدس كربلا در روز سه‌شنبه ناكام ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، یك مقام حزب طلیعه اسلامی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: یك گروه تروریستی متشكل از پنج نفر كه قصد انفجار مقام حر بن‌ یزید ریاحی در كربلا را داشتند قبل از هر اقدامی با هوشیاری ماموران نظامی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.
مقام حربن یزید ریاحی از اصحاب امام حسین (ع) در پنج كیلومتری كربلا قرار دارد.
در روزهای اخیر به ویژه پس از انفجارها در شهر سامرا ، گروه‌های تروریستی و پسمانده‌های رژیم بعثی با هدف ایجاد جنگ قومی در عراق اماكن مقدس و عتبات عالیات را هدف قرار داده‌اند.
پیشتر نیز یك گروه تروریستی مقام امام رضا (ع) را در شهر موصل منفجر كردند.
در همین حال از عراق خبر می‌رسد كه برخی افراد با هدف حفاظت از شهرهای خود و مقابله با اقدامات تروریستی، اقدام به تشكیل گروه‌های مسلح كرده‌اند.
اولین گروه از این نوع در شهر بصره در جنوب عراق با عنوان تشكیلات سپر بصره تشكیل شده ‌است و نیروهای مردمی برخی از گروه‌های اسلامی نیز برای حمایت از این گروه‌ها به‌آنها پیوسته و گرایش به تشكیل چنین گروه‌هایی در دیگر شهرهای عراق ادامه دارد.
اخبار دریافتی از شهر ناصریه در جنوب عراق نیز حكایت از آن دارد كه امروز بمبی در یكی از نفربرهای ارتش ایتالیا در این شهر منفجر شد.
تا كنون گزارشی از كشته یا زخمی شدن نظامیان ایتالیایی در این انفجار مخابره نشده است.