تبیان، دستیار زندگی
ست عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینكه نعمت روی کار آمدن دولت جدید كه با شعار اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی توفیق خدمت گذاری را نصیب خود نمود در واقع احیای همان نعمت انقلاب است، گفت: امروز نوک پیکان تهاجم فرهنگی و تنها امید دشم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دشمن دانشگاه ها را هدف گرفته است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینكه نعمت روی کار آمدن دولت جدید كه با شعار اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی توفیق خدمت گذاری را نصیب خود نمود در واقع احیای همان نعمت انقلاب است، گفت: امروز نوک پیکان تهاجم فرهنگی و تنها امید دشمن متوجه دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با باقری لنكرانی گفت: امیدواری و خوشحالی از حضور این دولت از آن جهت است که بیش از پیش به بعد فرهنگی توجه نموده و در تلاش است، نگرانی و دغدغه هایی را که در این زمینه وجود دارد، برطرف نماید.
وی تاكید كرد: امروز نوک پیکان تهاجم فرهنگی و تنها امید دشمن، متوجه دانشگاه هاست، چنان که راه اصلاح هم از دانشگاه شروع می شود.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه نعمت های بیکران خداوند همچون نعمت انبیاء و ائمه اطهار قابل مقایسه با هیچ نعمتی نیست، افزود: در دوران ما خدای متعال، نعمت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را به امت اسلامی و بلکه به همه انسانها عطا فرمود که در طول تاریخ بی نظیر بوده است.
عضو خبرگان رهبری افزود: این نعمتی هم که خداوند اخیراً به ما داد، یعنی روی کار آمدن دولت جدید که با شعار اسلام خواهی و عدالت خواهی توفیق خدمت گذاری را نصیب خود نمود در واقع احیای همان نعمت انقلاب است.
عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: با روی کار آمدن این دولت، جهشی در جامعه ایجاد شد، تحولی که دقیقاً امیدها را زنده کرد و بارقة امید در دلها روشن شد. امید به این که دوباره انقلاب اسلامی احیاء گردد و ارزش های اسلامی مجدداً مطرح شود.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حوزه در تبیین مسایل فرهنگی، اعتقادی و اسلامی، ادامه داد: کمکی که ما می توانیم به این دولت کنیم و شکر این نعمت نیز محسوب می شود، آن است که تخصصهای خود را در اختیار مجموعه دولت قرار دهیم تا بتوانیم، در جهت تقویت مسایل فرهنگی و اسلامی گام برداریم.
آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خدمات بسیار خوبی توسط دولت جدید انجام گرفته که هر کسی توجه کند، آنها را تصدیق خواهد کرد. وی ادامه داد: حقیقت این است که عنصر اصلی این انقلاب، عنصر فرهنگی است و از فرمایشات امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا کاملاً مشهود است که دغدغه اصلی آنها نیز تحول فرهنگی در کشور می باشد، به این معنا که فرهنگ اسلام در جامعه حاکم شود و ارزش ها و احکام اسلامی اجرا گردد.
وی افزود: متاسفانه این بعد ـ فرهنگی ـ در انقلاب اسلامی رشد چندانی نکرد، هر چند که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و صنعتی پیشرفتهای بسیار خوب و قابل توجهی داشته ایم.
رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: جا دارد که این دولت کریمه و همه کسانی که به نحوی مسؤلیت دارند به این نکته توجه کنند و در کنار مشکلات طاقت فرسایی که برایشان هست توجه بیشتری به فرهنگ کشور کنند. فرهنگ مورد نظر ما همان معنایی است که مقام معظم رهبری فرمود منظور ما از فرهنگ، عقاید و اخلاق است.
عضو جامعه مدرسین در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه کسانی در طول این 27 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پژوهش و تحقیقات بسیاری در زمینه فرهنگ اسلامی انجام داده اند، افزود: حرف ما این است که در حوزه کسانی حاضرند، بدون هیچ چشم داشتی در ارائه طرحها ی بلند مدت، میان مدت وکوتاه مدت فرهنگی و نیز تکمیل و اجرای آن مشارکت داشته باشند.
در ابتدای این دیدار، دکتر باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی با تشریح فعالیت های صورت گرفته در این وزارت خانه گفت: چند دوره آموزشی که می تواند زمینه ساز بعضی از حرکتهای خوب فرهنگی باشد در شورای گسترش به تصویب رسیده که عبارتند از دوره پزشکی ایرانی، اسلامی، دوره اخلاق پزشکی در مقطع فوق لیسانس که به نظر می رسد گام خوبی در جهت نهادینه کردن این بحث در دانشگاهها باشد و بحث بازنگری دروس معارف اسلامی که قصد داریم این درسها را در کل دوره تحصیلی ممزوج کرده و منحصر به دو سال ابتدای تحصیل نشود. این برنامه در حال حاضر مراحل کارشناسی خود را طی می کند تا انشاء الله به یک برنامه عملیاتی تبدیل گردد.
شایان ذكر است دکتر باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته _سه شنبه نهم اسفندماه_ با آیت الله مصباح یزدی دیدار و گفتگو کرد.