تبیان، دستیار زندگی
ند حضت حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار عصر  با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی به ارتباط طرفین در زمینه های طب اسلامی تاكید كرد. به گزارش خبرگزاری تبیان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی رئیس دفتر تبلیغا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌مسولان باید نسبت به ظرفیت های حوزه اهتمام جدی داشته باشند

حضت حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار عصر  با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی به ارتباط طرفین در زمینه های طب اسلامی تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری تبیان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این دیدار با اشاره به ربع قرن فعالیت این نهاد در محورهای تبلیغی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی بزرگترین و مهم ترین نهاد تبلیغی كشور می باشد كه با اعزام بیش از بیست هزار مبلغ درسال به نقاط مختلف كشور نقش مهمی را ایفا می كند.
وی ادامه داد:‌دفترتبلیغات اسلامی بعنوان عقبه تئوریك نظام به عرصه پژوهش به منظور رفع نیازهای عرصه فكری و دینی اهتمام جدی داشته كه تاكنون بیش از دویست اثر پژوهشی را به چاپ رسانده است.
وی گفت: این نهاد با توجه به نیازهای نظام درعرصه فرهنگ قدم های بزرگی برداشته است كه دائره المعارف قرآن كریم و اصطلاح نامه علوم اسلامی نمونه بارز آن می باشد.
وی با اشاره به اینكه درگذشته به حوزه و روحانیت درجهت تامین نیازهای نظام توجه كافی صورت نگرفته اظهار داشت: امروز ظرفیت حوزه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست كه مسولان نیز باید توجه جدی به ظرفیت های موجود حوزه ها داشته باشند.
وی ارتقا سطح بهداشت عمومی مردم توسط مبلغان تلاش و شناسایی و تبیین موضوعات پژوهشی با همكاری پژوهشگاه علوم اسلامی را از موضوعات تعامل دفتر تبلیغات اسلامی با وزارت بهداشت دانست.
حجت الاسلام دكتر محمد تقی سبحانی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز تصریح كرد: درعرصه های آموزشی و پژوهشی دفترتبلیغات اسلامی به دنبال همكاریهای نهادینه با نهادهای رسمی نظام است.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش و پژوهش می تواند با وزارت بهداشت و درمان همكاری نماید.

شبستان