تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله تسخیری عملکرد رسانه ها در انعکاس واکنشهای ایران به توهینها ضعیف است/ تشکیل شورای رسانه ها راهکاری برای ساماندهی فعالیت آنها در شرایط خاص است رسانه های جهان اسلام از جمله ایران در ارتباط با انعکاس اقدامات صورت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملکرد رسانه ها در انعکاس واکنشهای ایران به توهینها ضعیف است

آیت الله تسخیری

عملکرد رسانه ها در انعکاس واکنشهای ایران به توهینها ضعیف است/ تشکیل شورای رسانه ها راهکاری برای ساماندهی فعالیت آنها در شرایط خاص است

رسانه های جهان اسلام از جمله ایران در ارتباط با انعکاس اقدامات صورت گرفته در مورد توهین به مقدسات اسلامی بسیار ضعیف عمل می کنند که نتیجه آن تفکر غلط در مورد فعالیتهای صورت گرفته است، تشکیل شورای هماهنگی رسانه ها راهکاری برای ساماندهی و هدایت فعالیتهای رسانه ها در شرایط خاص و رفع ضعفهای موجود است .

آیت الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار "مهر" با اشاره به عملکرد ضعیف رسانه ها در انعکاس فعالیتها و واکنشهای ایران به توهینهای صورت گرفته، گفت: متأسفانه رسانه های جهان اسلام و البته ایران، در این موارد بسیار ضعیف عمل می کنند که نتیجه آن نیز احساس حضور و فعالیت کمرنگ ایران و ایرانیان در ارتباط با مسائلی چون توهین به مقدسات اسلامی است .

وی با یادآوری اینکه تشکیل شورای هماهنگی رسانه ها، راهکاری برای ساماندهی و هدایت فعالیتها و حرکتهای رسانه ای در شرایط خاص است، تصریح کرد: این شورا بستری را فراهم می آورد تا اقدامات و تحرکات ایران در موقعیتهای مختلف، با هماهنگی و انسجام، به خوبی و شایستگی منعکس و به اطلاع جهانیان برسد .

آیت الله تسخیری با تأکید بر اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در عرصه فعالیتهای فکری و هماهنگی تاکنون اقدامات بسیاری داشته و خواهد داشت، افزود: این مجمع نمی تواند فعالیتها و اقدامات مالی داشته باشد اما بی تردید تشکیل یک مجمع بزرگ با عضویت مجامع مختلف، راهکاری برای تقویت فعالیتها و ساماندهی آنها است.

وی یادآور شد: در پی اهانتهای که از سوی دشمنان به دین اسلام و مقدسات مسلمانان وارد شده، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی فعالیتهای متعددی داشته است .

وی ارسال نامه برای بیش از 50 شخصیت و عالم دینی جهان، مذاکره با شیخ الازهر و دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی را از جمله این اقدامات اعلام کرد که به واسطه آنها علاوه بر محکومیت اقدامات انجام شده، ضرورت حفظ وحدت مسلمانان و عدم تفرقه مورد تأکید قرار گرفته است .

آیت الله تسخیری تصریح کرد: در شرایط فعلی، برای خنثی کردن توطئه های دشمنان حفظ وحدت جهان اسلام است، در واقع نمی بایست به تحریکات تفرقه آمیز دشمنان پاسخ مثبت داد .

وی با تأکید بر اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای حفظ آرامش و پایه گذاری احترام به ایدان، فعالیتهای فرهنگی خود را به طور مستمر ادامه می دهد، افزود: در همین ارتباط نشستها و اجلاسهای متعددی را برای آینده پیش بینی کرده ایم که به واسطه آنها زمینه و بستر مناسب برای معرفی دین اسلام و برقراری صلح و آرامش و همچنین نزدیکی بین ادیان را فراهم خواهیم کرد .