تبیان، دستیار زندگی
ود   رییس مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب قم، صبح امروز ضمن بررسی نقش بانوان در جامعه گفت: نقش خوب و بد زن تأثیر‌گزارتر از نقش مرد است. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، در مراسم صبح امروز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراگیری علمی بانوان در حوزه علمیه، باعث تهذیب نفس خانواده‌ها می‌شود

رییس مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب قم، صبح امروز ضمن بررسی نقش بانوان در جامعه گفت: نقش خوب و بد زن تأثیر‌گزارتر از نقش مرد است.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، در مراسم صبح امروز بانوان طلبه حوزه علمیه قم در اعتراض به محكومیت توهین به ساحت پیامبر اكرم (ص) و تخریب مرقد امامان سامرا (ع) در جامعه الزهرا (س) قم، حجت الاسلام و المسلیمن سید ابوالحسن نواب، با اشاره به جایگاه جامعه الزهرا (س) به عنوان مركز نور و علم گفت: آینده سازان واقعی بانوان هستند و همان‌گونه كه حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت، از دامن زنان، مردان بزرگ به معراج رفته‌اند.
وی تصریح كرد: زنان در اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و همیشه زن در كنار مرد نقشی مؤثر داشته و زنان بزرگوار در مسایل الاهی، توحیدی و تربیتی دارای برجستگی خاصی می‌باشند.
رییس مركز خدمات حوزه‌های علمیه از جامعه الزهرا (س) به عنوان تكه‌ای از بهشت یاد نمود و اظهارداشت: نقش خوب و بد زن تأثیر‌گزارتر از نقش مردان است و بسیاری از زنان در اصلاح مردان مؤثر بوده‌اند و زنان با فراگیری علم و دانش می‌توانند از جایگاه ویژه‌ای در تعلیم و تربیت نسل آینده برخوردار باشند. فراگیری علمی بانوان در حوزه علمیه، بسیار مقدس و باعث تهذیب نفس ایشان و خانواده‌ها می‌باشد.
وی همچنین با اشاره به سه بحث مهم مطرح شده در جامعه اشاره كرد و گفت: اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و انفجار حرم عسكریین (ع) و تهدید ایران در رسیدن به فن‌آوری هسته‌ای از اهداف استعمار در مبارزه با مسلمانان می‌باشد و استكبار همیشه خواهان عقب‌ماندگی جهان اسلام بوده و هست و سال‌هاست كه مسلمانان در رسیدن به اهداف شوم آنان، همچون خاری در چشمان استكبار می‌باشند.
وی اظهار داشت: بیش از 200 سال است كه دشمنان اسلام از نفاق شیعه و سنی استفاده می‌كنند و سه مقوله وحدت میان شیعه و سنی، طوایف و حوزه و دانشگاه كه از میراث با ارزش امام راحل می‌باشد، سالهاست كه مورد تحریف قرار گرفته است.
نواب تأكید كرد: تعرض به اهل سنت حرام است و همچنین استفاده از فن‌آوری در جهت اهداف شوم در دین اسلام جایز نمی‌باشد و اگر دشمنان با ایجاد دانش هسته‌ای در ایران مخالف‌اند، دلیلی جز عدم دسترسی مسلمین به دانش روز و وابستگی هر چه بیشتر به تكنولوژی غرب را ندارند.
خاطر نشان می‌شود در پایان این نشست و پس از پرسش و پاسخ، قطع‌نامه‌ای از سوی خواهران طلبه جامعه الزهرا (س) قرائت شد.