تبیان، دستیار زندگی
ند   حضرت آیت الله مكارم شیرازی، خواستار تشكیل جلسه مشترك مراجع تقلید و علما برای چاره‌اندیشی حوادث اخیر سامرا شد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حضرت آیت الله مكارم شیرازی،  در آغاز درس خارج فقه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراجع تقلید با هم‌فكری، ریشه‌های ترفند دشمن را شناسایی و برای پیش‌گیری از تكرار آن چاره‌اندیشی كنند

حضرت آیت الله مكارم شیرازی، خواستار تشكیل جلسه مشترك مراجع تقلید و علما برای چاره‌اندیشی حوادث اخیر سامرا شد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رساحضرت آیت الله مكارم شیرازی،  در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: اهانت به ساحت پیامبر اكرم (ص) و حمله به بارگاه مطهر امامین عسكریین (ع) دو حادثه بسیار تلخی بود كه طی چند روز گذشته روی داد. الحمد لله همه مسلمانان جهان واكنش بسیار مناسبی درباره این مسایل نشان دادند كه جای تقدیر و تشكر دارد.
وی با اشاره به عمق فجایع اخیر گفت: نباید به چند جلسه سوگواری، راهپیمایی یا تعطیلی دروس اكتفا كنیم. مردم از حوزه‌ها و مراجع تقلید انتظار بیشتری دارند. باید مراجع تقلید با تشكیل جلسات مشتركی ریشه‌های این‌گونه مسایل را شناسایی و برای پیش‌گیری از آن چاره‌اندیشی كنند.
ایشان خطاب به دولت تأكید كرد: اگر چه احضار سفرا و هشدار به آنان كار خوبی است؛ اما كافی نیست. مردم از دولت انتظار بیشتری دارند. دولت باید اقدامات بیشتری در این زمینه داشته باشد.
حضرت آیت الله مكارم شیرازی خاطر نشان كرد: مردم و مرجعیت در ایران و عراق هوش‌مندانه عمل كردند و دشمن در هدف خود كه اختلاف و درگیری بین مسلمین و جنگ داخلی بود، ناكام ماند؛ اما باید توجه داشت كه اگر این مسأله از راه‌های گوناگون پی‌گیری نشود، ممكن است باز هم تكرار شود.
این مرجع تقلید با اشاره به برخی خبرها مبنی بر وجود برنامه‌های از پیش تعیین شده برای بمب گذاری در حرم امامان مدفون در سامرا (ع) گفت: در وضعیت كنونی پیدا كردن سرنخ‌ها بسیار مهم است. در خبرها آمده بود كه برخی شاهدان عینی گفته‌اند از شب پیش از حادثه، حركات مشكوكی در اطراف حرم مطهر از سوی نیروهای اشغال گر و خارجی مشاهده شده كه حكایت از برنامه‌ریزی قوی دارد. همچنین عمق فاجعه و تخریب بخش اعظم گنبد نمی‌تواند به وسیله یك بمب‌گذاری ساده باشد. دولت عراق باید هر چه سریع‌تر این سرنخ‌ها را بررسی كند.
حضرت آیت الله مكارم شیرازی در پایان با تأكید بر لزوم تسریع در بازسازی حرم امامین عسكریین (ع) تصریح كرد: علی‌رغم خواسته دشمن، باید مرقد امامین عسكریین (ع) هر چه سریع‌تر و با شكوه‌تر از گذشته بازسازی شود. به ویژه سرداب مقدس غیبت حضرت امام زمان (عج). مردم هم برای مشاركت در این امر مقدس اعلام آمادگی كرده‌اند. ان‌شاء الله دشمن از كارهای خود نتیجه معكوس خواهد گرفت.