تبیان، دستیار زندگی
ند دادستان ویژه‌ روحانیت تاكید كرد كه روحانیون به‌گونه‌ای عمل كنند كه قداست این قشر حفظ شود. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سلیمی در مراسم تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان‌های مركزی و قم، با محكوم كردن اقدامات تروریست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادستان ویژه‌ روحانیت: روحانیون قداست این قشر را حفظ كنند

دادستان ویژه‌ روحانیت تاكید كرد كه روحانیون به‌گونه‌ای عمل كنند كه قداست این قشر حفظ شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سلیمی در مراسم تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان‌های مركزی و قم، با محكوم كردن اقدامات تروریستی اخیر در سامرا، تاكید كرد:علما و روحانیون، حاملان وحی و رسالت‌اند. اگر مردم در همه شرایط از مراجع تقلید پیروی كنند، بدون شك وظیفه روحانیون سنگین‌تر می‌شود و لازم است طوری عمل كنند كه قداست این قشر حفظ شود.

وی افزود: امروز به خاطر جایگاهی كه روحانیت در جامعه پیدا كرده و استكبار جهانی به آن پی برده و درصدد نفوذ به جمع این قشر‌ جامعه است. اگر ما از اهداف و انگیزه افرادی كه مایل هستند در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شوند آگاه نباشیم در این صورت فردا این افراد مجهز به علم شده و چهره روحانیت را خدشه‌دار خواهند كرد.

آیت‌الله مومن، دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت قضاوت در اسلام اظهار داشت: قضاوت باید با دستورات الهی و احكام شرعی، مشكلات جامعه را برطرف كنند. دادگاه ویژه روحانیت قم به علت كثرت علما و طلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسئولان نیز باید توجه خاصی به آن داشته باشند.

وی بر حفظ قداست روحانیون در جوامع تاكید كرد و گفت: همه باید طوری با اقشار جامعه برخورد كنیم كه جامعه نسبت به این قشر بدبین نشود.

در این مراسم حجت‌الاسلام بهرامی، تودیع و حجت‌الاسلام عبداللهی به عنوان دادستان ویژه روحانیت استان‌های مركزی و قم معرفی شد.