تبیان، دستیار زندگی
ند  جمعیت تایلندی فارغ التحصیلان حوزه علمیه قم با  منوچهر متكی وزیر امور خارجه ایران در بانكوك دیدار و گفت وگو كردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فارغ التحصیلان تایلندی حوزه علمیه قم با وزیر امور خارجه دیدار كردند

جمعیت تایلندی فارغ التحصیلان حوزه علمیه قم با  منوچهر متكی وزیر امور خارجه ایران در بانكوك دیدار و گفت وگو كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه، در این دیدار وزیر امور خارجه ایران شناخت هر چه بیشتر از تفكر شیعه و حضور اولین مسلمانان در این منطقه از جهان را طلیعه گسترش مسلمانان در این حوزه و ارزشمند خواند.
متكی معرفی خالصانه، صمیمانه و ساده و روشن اسلام را موجب سیراب شدن تشنگان حق و عدالت برشمرد.
وزیر امور خارجه ایران با توصیف ابعاد مختلف زندگی و روحیات حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: به زبان مردم و از زبان دل مردم سخن گفتن، رمز جاودانگی تفكرات و حركت حضرت امام خمینی (ره) است و ایشان پیوند صمیمانه و خالصانه با مردم را مبنای حركت خود قرار دادند.
وی ترسیم یك چهره نامطلوب و غیر واقعی از اسلام را از توصیه‌های دشمنان اسلام خواند و گفت: رسالت امروز مسلمانان ارائه چهره تابناك اسلام مبتنی بر صلح خواهی و همزیستی مسالمت آمیز است.
متكی شعارهای پوچ و ادعاهای برخی جوامع، عدم تحمل و بی‌حرمتی به اعتقادات و مقدسات مسلمانان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اسلام ستیزه جو نیست و حرف و منطق دارد و اسلام دین منطق، سخن و تبلیغ است.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینكه روابط ایران و تایلند بسیار خوب است، بر علاقه مندی و عزم دو كشور برای همكاریهای بیشتر تاكید كرد.
وی حضور تایلند به عنوان عضو ناظر در سازمان كنفرانس اسلامی را مثبت و حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت ناظر این كشور را مورد اشاره قرار داد.
وزیر خارجه ایران ارتباط جمعیت فارغ التحصیلان با دانشگاه‌ها و مراكز علمی را حائز اهمیت خواند و گفت: تبادل نظر، تبادل فكر و اندیشه همواره راهگشای حركت پرنشاط مسلمانان بوده است.
متكی ابراز امیدواری كرد فرهنگ غنی و متعالی اسلامی شكوفایی همه جانبه مسلمانان را متبلور نماید.

انتهای خبر