تبیان، دستیار زندگی
اق هزاران نفر شیعه و سنی، دیروز پس از نماز جمعه مشترك، در شهر حله عراق تظاهرات چشم‌گیری نموده، بر حفظ وحدت و برادری بین شیعه و سنی تأكید كردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، در پی تأكید رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تظاهرات مشترك مردم شیعه و سنی در عراق

هزاران نفر شیعه و سنی، دیروز پس از نماز جمعه مشترك، در شهر حله عراق تظاهرات چشم‌گیری نموده، بر حفظ وحدت و برادری بین شیعه و سنی تأكید كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، در پی تأكید رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید قم و نجف مبنی بر حفظ وحدت، هزاران نفر شیعه و سنی بعد از نماز جمعه‌ای كه به صورت مشترك در مسجد هیتاویین شهر حله عراق برگزار شد، دست به تظاهرات زدند.

خطیب سنی نماز جمعه حلّه، شیخ محمد فاتح در خطبه این نماز كه به صورت مشترك با شیخ جاسم الكلابی، خطیب شیعی برگزار شد، مردم مسلمان را به حفظ وحدت، ردّ هرگونه اعمال تخریبی و مهلت ندادن به دشمنان اسلام فراخواند.

در شهر العماره نیز بیش از 15 هزار عراقی، پس از نماز جمعه، در اعتراض به تخریب بی‌شرمانة حرم امام هادی (ع) و امام عسكری (ع) تظاهرات كردند.

این افراد تابلوها و پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند كه روی آنها نوشته شده بود: شیعه و سنی مانند امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند و مرجعیت، تروریسم را به هر شكلی كه باشد محكوم می‌كند.

هم‌چنین قریب به بیست هزار عراقی از هواداران سید مقتدا صدر، در بغداد اجتماع كردند و شعارهایی در زمینه حفظ وحدت و برادری بین شیعه و سنی سردادند.