تبیان، دستیار زندگی
رد حضرت حجت الاسلام و المسلمین   فاضل لنكرانی با اشاره به آموزه‌های دینی و درس از مكتب اهل بیت (ع) از شیعیان جهان خواست برای حفظ حقیقت اسلام در این برهه از زمان صبر كنند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای حفظ حقیقت اسلام باید صبر كرد

حضرت حجت الاسلام و المسلمین   فاضل لنكرانی با اشاره به آموزه‌های دینی و درس از مكتب اهل بیت (ع) از شیعیان جهان خواست برای حفظ حقیقت اسلام در این برهه از زمان صبر كنند.
به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حجت الاسلام و المسلمین شیخ جواد فاضل لنكرانی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار رسا با عرض تسلیت حادثه دلخراش جسارت به حرم اهل بیت (ع) در سامرا اظهار داشت: این روزها با توجه به اهانت‌ها و جسارت‌هایی كه به پیامبر (ص) و خاندان او می‌شود همه مسلمانان جهان عزادار هستند. این گونه حوادث در عراق بدون تردید با هماهنگی نیروهای اشغال‌گر و توطئه‌گر طراحی شده واقع می‌شود.
وی جلوگیری از وقوع این گونه حوادث برای نیروهای اشغال‌گر را كاری بسیار آسان برشمرد و گفت: ما تردید نداریم كه مقصر اصلی این حوادث نیروهای اشغالگر و در رأس آنها امریكا و انگلیس می‌باشند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینكه استمرار حضور اشغالگران در عراق به بهانه ایجاد امنیت است تأكید كرد: این بهانه به این معناست كه آنها تأمین امنیت عراق را پذیرفته‌اند، خودشان می‌گویند كه برای تأمین در اینجا مانده‌اند، از این رو اگر حادثه‌ای اتفاق بیافتد باید مسؤولیت آن را بپذیرند. علاوه بر اینكه ما واقعاً می‌دانیم كه این جسارت با هدایت آنها واقع می‌شود، با توجه به بهانه حضورشان نیز ما می‌توانیم آنها را مورد بازخواست قرار دهیم.
وی در خصوص هدف عاملین این حادثه گفت: اولین هدف اشغالگران از این حادثه تضمین بقا و ادامه اشغال عراق است. اینها با كردن این وقایع مستمسكی‌ برای متقاعد كردن دولت عراق جهت ادامه حضور اشغالگران می‌باشد. دوم اینكه می‌خواهند با این حركت دولت جدید ب‌گویند اگر بخواهید بر خلاف میل ما عمل كنید می‌توانیم حوادثی را در عراق به وجود آوریم و از این رو هشدار باشی به دولت عراق است كه نظرات غرب را تأمین كنند.
حجت الاسلام و المسلمین فاضل لنكرانی ادامه داد: تاریخ نشان داده است كه قدرت‌های استكباری و استعماری از ایجاد اختلاف بین گروه‌ها و مذاهب بهره‌برداری‌های فراوانی را به نفع خود كرده‌اند و این خط سیر نه تنها در عراق بلكه در تمام سرزمین‌های اسلامی امروز ادامه دارد.
وی وظیفه مسلمانان را حفظ اتحاد و انسجام دانست و افزود: امروز بحمد الله شیعیان دنیا و عراق از یك حسن تدبیر و آگاهی برخوردار هستند و اطاعت از روحانیت و مراحع تقلید و هدایت‌های آنها در زمان‌های بسیار حساس را سرلوحه كارهای خود قرار داده‌اند. و لازم است فریب توطئه‌ غرب را نخورند و به دنبال آن چه كشورهای استعماری می‌خواهند در بین مسلمانان جنگ و اختلاف به وجود آورند حركت نكنند. البته در این گونه حوادث برای شیعیان ، صبر بسیار مشكل است اما از ائمه (ع) و پیشوایان خود آموخته‌ایم (ع) كه برای حفظ حقیقت اسلام و مكتب باید صبر كرد، تا ان شاء الله اسلام آن عظمت و منزلت واقعی خود را پیدا كند. و امیدواریم خداوند هر گونه كه صلاح می‌داند این حوادث را به نوعی جبران كند.