تبیان، دستیار زندگی
ست        مدیر حوزه علمیه قم، در جمع ده‌ها هزار عزادار خشمگین در مسجد اعظم قم، ضمن اعلام این‌كه شیعه با تمام وجود و هستی خود در كنار رسول اكرم "صلی الله علیه و اله و سلم" و اهل بیت "علیه السل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیعه با تمام وجود در كنار رسول خدا "صلی الله علیه و اله و سلم" و اهل بیت "علیهم السلام" ایستاده است

مدیر حوزه علمیه قم، در جمع ده‌ها هزار عزادار خشمگین در مسجد اعظم قم، ضمن اعلام این‌كه شیعه با تمام وجود و هستی خود در كنار رسول اكرم "صلی الله علیه و اله و سلم" و اهل بیت "علیه السلام" ایستاده است، بر ساخت و مرمت بارگاه ملكوتی عسگرین "علیه السلام" در كمتر از یك‌سال تأكید كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری، با بیان این‌كه تاریخ نشان داده است كه شیعه همیشه مصیبت دیده است، اظهار داشت: خداوند نور است. پایگاه این نور در زمین بیوتی هستند كه خداوند اذن داده است‌ كه هر روز بر شكوه‌شان افزوده شود. این بیوت تضمین كننده و اشاعه دهنده نور خداوند هستند.

وی با قرائت آیاتی از قرآن ، گفت: پیغمبر اكرم "صلی الله علیه و اله و سلم" در قرآن نور معرفی شده است. ایشان هم فرموده‌اند كه خانه علی "علیه السلام" و فاطمه (س) برترین خانه‌های روی زمین هستند. خانه، گنبد و بارگاه این عزیزان، جایگاه نور است.

مدیر حوزه علمیه قم اضافه كرد: دشمنانی هستند كه می‌خواهند بدون مقدمه با نور خداوند مبارزه كنند و برای این كار خود نیازی به مقدمه نمی‌بینند و خود را ظاهر می‌كنند وگاهی هم با مقدمه چینی به دنبال خاموش كردن نور خداوند هستند و از وسیله و ابزار و انسان‌هایی كه دارای مغز‌های خشك و متعصب هستند، كمك می‌گیرند.

وی محكوم كردن حوادث روز گذشته سامرا توسط برخی كشورها و ایادی غرب را ظاهر سازی عنوان كرد و افزود: عاملان اصلی هیچ‌گاه خود را ظاهر نمی‌كنند و شاید محكوم هم بكنند و بیانیه هم می‌دهند. قرآن فرموده است كه دشمنان اسلام پیوسته با شما مبارزه می‌كنند تا شما را از مسیر واقعی خود دور كنند.

استاد حوزه علمیه قم حوادث روز گذشته سامرا را تنها بخشی از خشم و كینه دشمنان اسلام نسبت به اهل بیت "علیه السلام" ارزیابی كرد و خاطر نشان ساخت: دشمنان اگر بتوانند دست و زبان خود را به طرف شما دراز خواهند كرد. حتی در سازمان‌های بین المللی بر ضد شما قطع‌نامه صادر می‌كنند. این اقدامات و حرف‌هایی كه بر ضد شیعه می‌زنند، تنها مقداری است كه با توجه به شرایط به خود اجازه این كار را می‌دهند. آنجه كه در سینه دارند و جرأت بیان آن را ندارند، بیش از این است. آنها به دنبال انتقام از شما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری اهانت به ساحت رسول اكرم "صلی الله علیه و اله و سلم" را نشان‌گر كینه عمیق دشمنان اسلام دانست و ادامه داد: یك روز به سراغ پیامبر "صلی الله علیه و اله و سلم" می‌روند و آن گونه اهانت می‌كنند و اسلام به خروش می‌آید و بعد اعلام می‌كنند در كشور ما آزادی بیان است، ولی كار به جایی می‌رسد كه آنها احساس وحشت می‌كنند كه عجب اشتباهی كردیم كه جهان اسلام را بر ضد خود شوراندیم. بر همین اساس برای فرار از این كارزار ، جسارت به حرم اهل بیت "علیه السلام" را طراحی كرده و بعد هم محكوم می‌كنند و به گونه‌ای وارد می‌شوند كه جنگ طایفه‌ای فراهم شود.

وی مباشران این جنایت را افرادی متعصب، سبك مغز و لجوج معرفی كرد و یاد آور شد: طراحان اصلی پشت پرده هستند. افراد اغفال شده گاهی از اوقات، خودشان هم غافل هستند كه چه كاری می‌كنند.

مدیر حوزه علمیه قم خاموش كردن نور اهل بیت "علیه السلام" را هدف اصلی دشمنان اصلی این جنایت بر شمرد و بیان داشت: تصویر رسول اكرم "صلی الله علیه و اله و سلم" و اهل بیت "علیه السلام" روز به روز پر آوازه‌تر می‌شوند. آنها با تاریخ تشیع آشنا نیستند، مگر قبر حضرت علی "علیه السلام" را ویران نكردند و بر آن آب نبستند؟ مگر خانه خدا را ویران نكردند؟ حال آیا كعبه آباد‌تر نشد؟ این افراد حتی با امام عصر (عج) دشمنی دارند و بخاط همین قبر نرجس خاتون را هم ویران كرده‌اند.

وی خطاب به تمام كشورهای جهان ودشمنان اسلام تأكید كرد: پیام حوزه و شیعه جهان این است كه شیعه در طول تاریخ ثابت كرده است كه از جان می‌گذرد، ولی از محبت و ولایت و ارادت به اهل بیت "علیه السلام" نمی‌گذرد. همین فردا ایرانی‌ها كه در نجف و كربلا در حال ساخت حرمین هستند كار تعمیر بارگاه ملكوتی این دو امام را آغاز خواهند كرد و در كمتر از یكسال بارگاه و گنبدی باشكوه تر از قبل در سامرا به اهتزار در خواهد آمد.

وی ادامه داد: امریكا، اروپا، و حتی كشورهای اسلامی شیعه را نمی‌شناسد، شیعه با تمام وجود، اعتبار و هستی خود در كنار رسول خدا "صلی الله علیه و اله و سلم" و اهل بیت "علیه السلام" حضور دارد.