تبیان، دستیار زندگی
ند  در پی انفجار در حرم مطهر امام هادی (ع) در شهر سامرا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی طی پیام تسلیتی، امریكا و دولت‌های غربی را مسؤول فجایع عراق دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، متن كامل پیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امریكا و غرب مسؤول فجایع عراق هستند

در پی انفجار در حرم مطهر امام هادی (ع) در شهر سامرا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی طی پیام تسلیتی، امریكا و دولت‌های غربی را مسؤول فجایع عراق دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، متن كامل پیام تسلیت حضرت آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی به این شرح است:
«الا ما لهذا السماء لا تمور؟ و ما للجبال تری لا تسیر؟
الله اكبر الله اكبر لقد وقعت ثلمه عظمی تزعزت بها اركان الدین وانهدمت بها قواعد شوكه المسلمین، مصیبه ما اعظمها
بار الاها! از حوادث دردناكی كه بر مسلمانان از فتنه‌ی گروهی خوارج پیشه، دشمنان حقیقی دین، فرقه‌ مستحدثه، تروریست و جنایت پیشه كه به اسم اسلام و حمایت از كتاب و سنت، علی الدوام مسلمانان را از زن و مرد و پیر و جوان و كودك خردسال به خاك و خون می‌كشند و حتی در حال نماز و عبادت، و در مشاهد شریفه كسی را امان نمی‌دهند و هزاران مسلمان دوست‌دار اهل بیت (ع) را در كشور عراق به جرم داشتن ولایت آل البیت (ع) مظلومانه و با فجیع‌ترین وضع می‌كشند به تو شكایت می‌كنیم. خدایا! تو می‌دانی و می‌بینی كه بر شیعیان در عراق چه می‌گذرد و چه خون‌های پاكی كه بر زمین ریخته می‌شود و سران به اصطلاح اهل سنت با سكومت خود، از حمحكوم كردن این جحنایت‌ها خودداری می‌نمایند؟ خبر بسیار دردناك بمب‌گذاری در حرم مطهر ملایك پاسبان عسگرین (ع) و تخریب قبه‌ی منوره و مقدسه‌ی آن دو امام بزرگوار، عمق جنایت و شرارت این مفسدین و دشمنی آنان را با اسلام، قرآن و اهل بیت، ظاهر نمود؛ زبان و بیان از تقریر بزرگی این فاجعه و محكوم كردن آن عاجز، و از عرض تسلیت به پیشگاه مقدس قطب عالم امكان، حضرت بقیه الله، ارواح العالمین له الفداء قاصر است؛ اللهم انا نشكوا الیك فقد نبینا و تظاهر الزمان علینا؛
ما، امریكا و سایر دول غربی را در فجایعی كه در عراق، واقع می‌شود مسؤول می‌دانیم. اینجانب ضمن محكوم‌كردن این جنایت هولناك، اعلام عزای عمومی نموده و از حورزه‌های سراسر كشور می‌خواهم كه روز شنبه، دروس خود را تعطیل نموده و اقامه‌ی عزا نمایند. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون».