تبیان، دستیار زندگی
ند درپی حادثه تعرض به مراقد ائمه اطهار(علیهم السلام) در شهر مقدس سامرا مراجع چهار گانه عالی شیعیان عراق درنجف اشرف روز چهارشنبه در منزل حضرت آیت‌الله سیستانی تشكیل جلسه دادند. آیات عظام سید علی سیستانی، محمد سعید حكیم، بشی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در پی انفجار سامرا، چهار مرجع تقلید عراق گرد هم آمدند

درپی حادثه تعرض به مراقد ائمه اطهار(علیهم السلام) در شهر مقدس سامرا مراجع چهار گانه عالی شیعیان عراق درنجف اشرف روز چهارشنبه در منزل حضرت آیت‌الله سیستانی تشكیل جلسه دادند.

آیات عظام سید علی سیستانی، محمد سعید حكیم، بشیر نجفی و اسحاق فیاض چهار مرجعی هستند كه در پی حادثه انفجار در شهر مقدس سامرا گردهم آمدند.

یك منبع در دفتر حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی گفت: برای بررسی حادثه تعرض به مراقد ائمه اطهار (علیهم السلام) در شهر سامرا و اتخاذ موضع واحد مرجعیت در برابر آن گرد آمده‌اند.

در این ارتباط نخست وزیر عراق روز چهارشنبه از تشكیل كمیته‌ای ویژه برای بررسی حادثه تعرض به ساحت مقدس عتبات عالیات در شهر سامرا خبر داد.

ابراهیم جعفری گفت: یك كمیته عالی رتبه متشكل از وزارتخانه‌های كشور، امنیت و اوقاف عراق را برای بررسی میدانی حادثه تعیین كرده است.

وی همچنین به این مناسبت سه روز عزای عمومی در عراق اعلام كرد.

ابراهیم جعفری گفت: مردم عراق باید هوشیار باشند كه در این اعتراض‌ها به دشمنان كه می خواهند از آب آلوده شكار كنند، اجازه بهره‌برداری ندهند.

جعفری از تمامی نهادهای دینی جهان از جمله «الازهر» مصر و «واتیكان» خواست بر مبنای مسوولیت دینی خود دربرابر این اقدام فتنه انگیز موضع‌گیری كنند.

نخست وزیر عراق همچنین از مردم عراق خواست با حفظ وحدت و یكپارچگی دینی و ملی خود این حادثه اهانت‌آمیز را محكوم كرده و دست به اعتراض بزنند.

وی گفت: اهل بیت علیه‌السلام همواره چراغ راه آزادیخواهان و عدالت جویان جهان بوده‌اند و دشمنان آزادی و انسانیت حتی از مراقد اهل بیت علیه السلام بیم دارند.

وی تاكید كرد: اهل بیت(علیه السلام) و ائمه اطهار (علیه السلام) الگوهای پایداری و انسانیت برای همه انسانیت و جهان اسلام هستند.

ساعت هفت صبح چهارشنبه حدود ده فرد مسلح كه یونیفرم‌های وزارت كشور عراق را بر تن داشتند وارد حرمین مطهر امام هادی (ع ) و امام حسن عسگری (ع ) شده و با استفاده از دو بمب بخشی از گنبد این مكان مقدس را منفجر كردند.

هم اینك اكثر مناطق عراق صحنه عزا و اعتراض به این حادثه جانگذار است و حضرت آیت الله سیستانی یك هفته عزای عمومی اعلام كرده است.