تبیان، دستیار زندگی
ند محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم، گسترش فرقه‌های صوفی گری در كشور و گرایش بعضی از افراد به این نوع فرقه‌ها را ناشی از كوتاهی مدیران فرهنگی در جهت مقابله با این پدیده دانست. حجت‌الاسلام "احمد عابدی" شنبه شب طی سخنانی در مدرسه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك استاد حوزه علمیه قم: مدیران در برخورد با صوفی‌گری كوتاهی كرده‌اند

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم، گسترش فرقه‌های صوفی گری در كشور و گرایش بعضی از افراد به این نوع فرقه‌ها را ناشی از كوتاهی مدیران فرهنگی در جهت مقابله با این پدیده دانست.

حجت‌الاسلام "احمد عابدی" شنبه شب طی سخنانی در مدرسه علمیه‌امام حسین (ع) قم هشدار داد: گسترش و توان مالی قوی این فرقه‌ها در كشور، نشان از كار برنامه‌ریزی شده و هدفدار دارد.

وی گفت: درحالی كه سالانه صدها كتاب و نشریه در تبلیغ صوفی گری به چاپ می‌رسد، دولتمردان فرهنگی كشور در رد صوفی‌گری هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

این پژوهشگر عرصه تصوف در ایران در ادامه گفت: حركت‌های اخیر فرقه‌های صوفی‌گری در كشور بیشتر برای ناامن كردن مملكت صورت می‌پذیرد.

دكتر عابدی خاطرنشان كرد كه رد پای استكبار جهانی را می‌توان در حركت این فرقه‌ها آشكارا مشاهده كرد.

وی تصریح كرد: به راه انداختن عده‌ای از همه جابی‌خبر و برپایی بلوا و آشوب در برخی شهرهای كشور توسط فرقه‌های صوفی‌گری نشان از برنامه‌ریزی جدید استكبار دارد.

وی در تبیین حركت‌های اخیر فرقه صوفیه در برخی شهرهای كشور از جمله قم گفت: این حركت برای راه انداختن تبلیغات دروغین استكبار علیه ایران بوده است.

وی هشدار داد كه باید سعی شود تصوف را از عرفان جدا كرد و این مطلب را برای مردم آشكارا بیان كرد تا آنان در درك مسئله دچار مشكل نشوند.