تبیان، دستیار زندگی
ست   عضو حقوق‌دانان شورای نگهبان، با اشاره با پیام تاریخی امام خمینی (ره) مشهور به منشور روحانیت،‌ موافقان جدایی دین از سیاست را متحجر واقعی دانست. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در اندیشه امام خمینی (ره) تحجر، یعنی جدایی دین از سیاست

عضو حقوق‌دانان شورای نگهبان، با اشاره با پیام تاریخی امام خمینی (ره) مشهور به منشور روحانیت،‌ موافقان جدایی دین از سیاست را متحجر واقعی دانست.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین كعبی ، ضمن اعلام این مطلب به تشریح دیدگاه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) در مورد مسأله تحجر و مقدس‌مآبی در حوزه علمیه پرداخت.
وی با مد نظر قرار دادن منشور روحانیت،‌ ویژگی مهم متحجران را از دیدگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران (ره) اعتقاد به جدایی دین از سیاست برشمرد و افزود: منظور حضرت امام خمینی (ره) از تحجرگرایان و مقدس‌نمایان، طلاب و فضلا، اساتید و علمای انقلابی و موافق با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نیست، بلكه كسانی مصداق این مفهوم هستند كه در برابر تفكر انقلابی و نظام جهوری اسلامی صف آرایی كرده‌اند و قایل به جدایی دین از سیاست‌اند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منادیان جدایی دین از سیاست را مروج اسلام امریكایی خواند و ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در این منشور منادیان جدایی دین از سیاست را مروج اسلام امریكایی و دشمن رسول خدا (ص) خوانده است. ایشان كسانی هستند كه اندیشه‌های منحرفی بر ضد نظام دارند و با آموزه اساسی اسلام ناب،‌ یعنی فرهنگ جهاد و شهادت مخالفند و به گوشه‌نشینی اعتقاد دارند.
استاد فقه سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، در ادامه با اشاره به هجمه‌های برخی گروه‌های سیاسی به روحانیان انقلابی با برچسب تحجر گفت: متأسفانه هم اكنون برخی از طیف‌ها و جریان‌های سیاسی برای پیش‌برد اهداف جناحی و سیاسی و مطرح كردن خود در افكار عمومی، برخی از علمای بزرگ را نشانه گرفته‌اند و بر ضد ایشان هجوم ظالمانه‌ای را آغاز كرده‌اند؛ اما مردم می‌دانند كه كسانی كه اندیشه‌ای بر خلاف و مقابل دیدگاه‌های انقلابی دارند، متحجر واقعی هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری توصیه حضرت امام خمینی (ره) را به حوزه‌ها و روحانیان مبنی بر حفظ وحدت اشاره كرد و گفت: رهبر كبیر انقلاب اسلامی (ره) بر این نكته تأكید داشتند كه حتی با اختلاف سلیقه‌ها و اختلاف مدیریت‌ها، روحانیت و طلاب باید وحدت خود را در برابر دشمنان برای دفاع و حمایت از اصل نظام و انقلاب حفظ نمایند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: اما این وحدت باید محورهایی داشته باشد كه محور اصلی آن ولایت فقیه است و محور دیگر آن، نظام كنونی حوزه، خط قرمز‌های موجود، ذی‌طلبگی، تهذیب نفس و شیوه فقه جواهری است.