تبیان، دستیار زندگی
ست   رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: روحانیت به عنوان پاسدار مرزهای فكر و فرهنگ، در برابر كسانی كه به مرزهای جغرافیایی و كیان اعتقادی مردم تجاوز می‌كنند، با شهامت هرچه تمام‌تر ایستاده است. به گزارش خبرنگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانیت پاسدار مرزهای فكر و فرهنگ جامعه است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: روحانیت به عنوان پاسدار مرزهای فكر و فرهنگ، در برابر كسانی كه به مرزهای جغرافیایی و كیان اعتقادی مردم تجاوز می‌كنند، با شهامت هرچه تمام‌تر ایستاده است.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، امروز در همایش تخصصی صحیفه سجادیه كه در مركز همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، گفت: یكی از نهادهایی كه به نام دین شكل گرفته و فلسفه وجودی خود را تبیین و تحكیم معارف اسلامی در جامعه می‌داند، نهاد روحانیت است.
وی افزود: روحانیت در طول تاریخ، با خدا پیمان بسته تا نقش خود را در ترویج احكام و تقویت آموزه‌های اسلامی، ایفا نماید. بر طبق گزارش تاریخ، معارف والای دین توسط روحانیت، به عنوان كارشناسان مورد اعتماد، به مردم منتقل شده است.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر كشور با توجه به نقش مؤثر روحانیت در میان توده‌های مردم گفت:‌ روحانیت نه تنها در تفسیر، تبلیغ و آموزش احكام و معارف اسلامی نقش مؤثری داشته، بلكه بعنوان پاسدار مرزهای فكر و فرهنگ، در برابر كسانی كه به مرزهای جغرافیایی و كیان اعتقادی مردم تجاوز می‌كردند با شهامت هرچه تمام‌تر ایستاده است.
حجت‌الاسلام تقوی افزود: از میراث گران‌بهای فرهنگی جامعه، توسط روحانیت پاسداری به عمل آمد و چشمان بیدار اندیشمندان و هوشمندی فرزانگان دانشمند، مانع از این گردید تا یغماگران خائن بتوانند به راحتی در خانه فرهنگ مردم لانه كنند.
وی مجاهدت‌های علمی و تلاش‌های تبلیغی طلاب حوزه‌ها را مد نظر قرار داد و بیان داشت: هر قوم و قبیله‌ای كه بخواهد در صحنه‌های گوناگون زندگی بشری بماند باید منابع غنی و میراث گران‌بهای فكری و علمی خود را شناسایی كند و با روش‌های متناسب با زمان، آنها را به جهانیان معرفی نماید.
حجت‌الاسلام تقوی با بیان این كه در عصر تهاجم فرهنگی، برای حفظ هویت جامعه باید ارتباط مردم را به ریشه‌های تاریخی و اعتقادی‌شان تقویت كرد خاطر نشان ساخت: در عصر انفجار اطلاعات، نباید حیات شرافتمندانه خود را قربانی فضاسازی‌های مسموم كنیم.
وی زبان صحیفه سجادیه را زبان فطرت نامیدند و افزودند: دعاهای صحیفه از سوی امام سجاد (ع) به بارگاه قدس ربوبی خطاب شذه و ما آن را به عنوان قرآن صاعد می‌دانیم.
رییش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر كشور با توجه به مطالب انحرافی در جامعه گفت: امروز مطالب انحرافی در قالب‌های عرفانی و به شكل‌های گوناگون نوشتاری، گفتاری، تصویری و رفتاری نشر پیدا می‌كند، زیرا شرایط روحی و روانی جامعه جهانی آماده گرفتن مطالب معنوی است و دشمنان هوشیار و دزدان افكار به دنبال جذب نیرو به ویژه جوانان هستند.
گفتنی است این همایش از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر كشور برای ائمه جمعه و با هدف آشنایی ایشان با مبانی اندیشه‌ای امام زین العابدین (ع) از امروز به مدت دو روز برگزار می‌شود.