تبیان، دستیار زندگی
ست  سال‌‏روز قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، خانواده‌‏های شهداء و جانبازان 29 بهمن 1356، تنی چند از علمای تبریز و همچنین مبارزان سیاسی قبل از انقلاب در استانداری آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غیرت دینی لازمه پویایی جامعه اسلامی و ادامه دادن راه شهداست

سال‌‏روز قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، خانواده‌‏های شهداء و جانبازان 29 بهمن 1356، تنی چند از علمای تبریز و همچنین مبارزان سیاسی قبل از انقلاب در استانداری آذربایجان شرقی گرامی داشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، در این مراسم نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت: امروز استعمار غرب می‌‏خواهد با تهاجم فرهنگی غیرت دینی را از جوانان ما دور كند.
آیت‌‏الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به مفهوم غیرت به نقل از احادیث، افزود: غیرت مصادیق مختلفی دارد كه یكی از آنها حساسیت انسان نسبت به محرمات الهی است. فردی را كه نسبت به ظلم و ستم سكوت نكرده و اعتراض كند، می‌‏توان فردی باغیرت دینی خواند.
وی تصریح كرد كه حركت تاریخی مردم آذربایجان ناشی از غیرت دینی بود كه از سوی امام خمینی (ره) نیز در بیان تاریخی خود به مناسبت قیام 29 بهمن مورد اشاره قرار گرفته است.
امام جمعه تبریز توجه به غیرت دینی را لازمه تداوم و پویایی جامعه اسلامی و ادامه دادن راه شهدا دانست و گفت: شهدا از ما انتظار دارند كه به تأسی از آنها به احكام اسلامی پرداخته و با حساسیت از دین اسلام دفاع كنیم و در این شرایط حساس نباید به مسائل روز بی‌‏تفاوت باشیم و احساس مسوولیت خود را از دست بدهیم.