تبیان، دستیار زندگی
ص) انجمن روابط اسلامی آمریكا، سال 2006 میلادی را به عنوان سال آگاهی و شفاف‌سازی دیدگاه عمومی غربی‌ها نسبت به زندگانی و تعالیم رسول گرامی اسلام (ص) معرفی كرد. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان این انجمن با همك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال 2006 میلادی، سال آشنایی با پیامبر اكرم (ص)

انجمن روابط اسلامی آمریكا، سال 2006 میلادی را به عنوان سال آگاهی و شفاف‌سازی دیدگاه عمومی غربی‌ها نسبت به زندگانی و تعالیم رسول گرامی اسلام (ص) معرفی كرد.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان این انجمن با همكاری دفاتر و شعب محلی خود اقدام به تبلیغات گسترده ای در جهت شناساندن چهره واقعی اسلام و مسلمانان در رسانه‌های گروهی آمریكا كرده است.
این انجمن نسخه‌های رایگان تصویری و مكتوب از زندگانی پیامبر گرامی اسلام (ص) به زبان انگلیسی در اختیار آمریكایی‌ها و كانادایی‌ها كه مایل به آشنایی با زندگی و تعالیم پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) هستند، قرار می دهد.
این انجمن هزینه این تبلیغات را 2 میلیون دلار آمریكا برآورد كرده است. در راستای این اقدام، این انجمن به معرفی یك پایگاه اینترنتی ویژه با نام ''آشنایی با زندگانی حضرت محمد (ص) '' و به آدرس اینترنتی
www.cair.com/muhammad پرداخته است.
بازدیدكنندگان از این پایگاه اینترنتی می توانند به نوار تلویزیونی فیلم مستند ''محمد: میراث رسول'' در مورد زندگی پیامبر اكرم (ص) یا كتاب ''محمد'' نوشته دكتر یحی امریك دسترسی یابند.
این پایگاه اطلاعات مختصری از زندگی حضرت محمد (ص) و تعداد زیادی از احادیث پیامبر به زبان انگلیسی و مقدمه‌ای از دین اسلام و مهمترین اركان این دین در اختیار بازدیدكنندگان خود قرار می دهد.
این پایگاه همچنین راهنما‌یی‌هایی برای مسلمانان پیرامون راههای برخورد با مشكلات فرهنگی ناشی از انتشار كاریكاتورهای موهن در اختیار مسلمانان قرار می دهد. این راهكارها شامل فعالیت‌های تبلیغاتی گروهی سازمان‌یافته و مسالمت‌آمیز مانند گفتگو میان ادیان مختلف می شود.
این انجمن همچنین از مساجد و مراكز اسلامی در ایالات متحده خواسته است تا درهای خود را بر روی غیر مسلمانان بگشایند تا آنها بتوانند به صورت رایگان از فیلم‌ها و كتاب‌ها استفاده نمایند و پیرامون آنها به بحث و گفتگو بنشینند.
این انجمن قصد دارد با همكاری مسلمانان اروپا فعالیت‌های تبلیغاتی خود را گسترش داده و در كشورهای اروپایی نیز فیلم‌ و كتاب رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد.
این اقدامات انجمن به مثابه عكس‌العمل مثبتی در مقابل انتشار كاریكاتورهای موهن نسبت به زندگانی پیامبر اكرم (ص) صورت می گیرد چرا كه این انجمن مشكلات و اوضاع به وجود آمده را فرصت مناسبی برای آموزش معارف اسلامی و اسلام به دیگران قلمداد می كند.
گفتنی است انجمن روابط اسلامی آمریكا، با داشتن 31 دفتر و شعبه محلی، بزرگترین سازمان اسلامی آمریكا می باشد كه با هدف آشنایی جامعه آمریكا با اسلام و تشویق به گفتگو و حمایت از آزادی‌های شهروندی و تقویت بنیان‌های مسلمانان آمریكا و انتشار عدالت به فعالیت خود ادامه می دهد و این انجمن پس از اهانت به قرآن كریم در زندان گوانتانامو اقدام به پخش ترجمه قرآن كریم به زبان انگلیسی كرده است.