تبیان، دستیار زندگی
یم  حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در پیامی به همایش شیعه شناسی در قم تاكید كرد: از زمان‌های گذشته دشمنان اسلام اندیشه تحریف قرآن را به این مذهب حق نسبت داده‌اند. لازم است در چنین نشست‌هایی راه‌هایی اندیشیده شود ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتهام تحریف قران را از شیعه بزداییم

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی در پیامی به همایش شیعه شناسی در قم تاكید كرد: از زمان‌های گذشته دشمنان اسلام اندیشه تحریف قرآن را به این مذهب حق نسبت داده‌اند. لازم است در چنین نشست‌هایی راه‌هایی اندیشیده شود تا این نسبت از دامن شیعه و در نهایت از بدنه اسلام پاك شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، متن كامل پیام حضرت آیت الله  فاضل لنكرانی كه روز پنج شنبه خطاب به همایش شیعه شناسی در قم صادر شده است به این شرح می باشد:
«بسم الله الرحمن الرحیم
لحمدلله رب العامین والصلاه والسلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین .
در این مقطع حساس زمانی كه شاید نظیر آن را كمتر داشته‌ایم لازم است هرچه بیشتر درباره مذهب شیعه كه فرهنگ اصیل اسلام راستین است و از منظر اهل بیت عصمت و طهارت به آن دست یافته‌ایم تحقیق و تدقیق كامل داشته باشیم مخصوصاً با تهاجمی كه از ناحیه سیاست‌های شرق و غرب به آن می‌شود زیرا آنها دریافته‌اند كه تحرك و پویایی تنها در مذهب شیعه است و ملاحظه نمودیم كه امام خمینی (ره) قیام عظیم را برپایه این مكتب و با توجه به مبانی اصیل این مذهب كه در سیره علمی و عملی ائمه طاهرین (ع) تجلی یافته است استوار نمود و رمز موفقیت آن مردم عظیم و الهی در همین معنی نهفته بود. بحمدالله امروز به بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شیعه در دنیای كنونی مطرح گردیده است و حقاً یكی از آثار مهم این نهضت معرفی شیعه بر همه جهانیان و اندیشمندان و ملت‌های دنیا بود از این جهت نكاتی را باید توجه نماییم:
1 ـ امروز همگان توجه دارند كه گرایش بسیار شدیدی در جهان معاصر نسبت به مذهب شیعه به وجود آمده است و به موازات آن دشمنی‌ها و مخالفت‌ها دو چندان گردیده و هر روز بلكه هر ساعت به دنبال طراحی جدید و توطئه‌ای عمیق جهت مخالفت با این مكتب می‌باشند بنابراین در درجه اول لازم است از طریق علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه عقائد شیعه به صورت مختصر و مفصّل و به صورت اجمالی و استدلالی به زبان‌های مختلف در دنیا انتشار یابد.
2 ـ در زمانی كنونی شبهات فراوانی از طریق مطبوعات و یا رسانه‌ها خصوصاً سایت‌های ضد دینی برای مخالفت با این مكتب القاء می‌شود لازم است در حوزه مقدسه قم مركزی متصدی جمع‌آوری شبهات مربوط به شیعه باشد و به آنها پاسخ مناسب داده شود گرچه بحمدالله امروزه مراكزی در این حوزه مقدسه وجود دارد و به این امر اهتمام دارند اما به نظر می‌رسد كه باید تعمیق بیشتر داده شود.
3 ـ از زمان‌های گذشته دشمنان اسلام اندیشه تحریف قرآن را از طریق برخی از مذاهب اسلامی به این مذهب حق نسبت داده‌اند و امروزه یكی از چالش‌های مهم در مواجهه با سائر مذاهب همین امر است گرچه در برخورد و پاسخ به این اتهام تلاش‌های زیادی شده است و بزرگان گذشته و حال مقالات و كتب فراوانی را تألیف نموده‌اند اما به نظر می‌رسد كه هنوز نتوانسته‌ایم به صورت كامل این پیرایه را بزدائیم لازم است در چنین نشست‌هایی راه‌هایی اندیشیده شود تا انشاءالله به طور كلی این نسبت از دامن شیعه و در نهایت از بدنه اسلام پاك شود و دشمن را كه از این طریق در صدد متزلزل نمودن اساس اسلام است مأیوس نمائیم.
4 ـ از كیدهای مكاران دوران رسوخ دادن خرافات در مذهب حقه شیعه است كه این امر یك سابقه طولانی نیز دارد گاهی برای برخورد با این مذهب متوسل به جعل مذهب و به وجود آوردن مسلك‌های خرافی می‌شدند و گاه به دنبال وارد نمودن خرافات در پیكره این مذهب بوده‌اند. خصوصاً در سال‌های اخیر از طرق مختلف سعی می‌نمایند كه مطالب خرافی كه صددرصد مخالف با عقل سلیم و منافی با فطرت و اذهان مؤمنین و مسلمانان است را در این مكتب رخنه داده تا در دراز مدت بتوانند افكار را از این مكتب منصرف و به آنچه كه خود به دنبال آنند سوق دهند. باید علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه و نیز مردم عزیز خصوصاً جوانان هشیار و بیدار باشند و نسبت به ارائه معارف شیعی و ترویج آن كمال دقت را بنمایند باید خطباء از ذكر مطالبی كه مستند صحیح و قوی ندارد خودداری نمایند و مردم نیز مطالبی را بپذیرند كه مستند به قرآن كریم و سنت معتبره پیامبر اكرم (ص) و ائمه معصومین (ع) باشد.
5 ـ از اموری كه بسیار جای تأسف است آن كه هنوز نتوانسته‌ایم بسیاری از معارف ناب كه از ائمه معصومین (ع) به ما رسیده است را به مردم معرفی نماییم و از آن طرف مردم و شیعیان از بسیاری از آنچه را كه ائمه طاهرین (ع) در ابعاد مختلف مادی و معنوی فرموده‌اند، بی‌اطلاع و بی‌خبرند و باید فكری شود و هرچه بیشتر همگان با این معارف اصیل كه حقاً در هیچ مكتب دیگری نمی‌توان آن را یافت آشنا گردند، از این جهت باید سعی شود در مراكز علمی خصوصاً در دانشگاه‌های داخل و خارج كشور رشتة شیعه‌شناسی تأسیس و گسترش یابد.
در خاتمه از مسؤولین محترم همایش شیعه شناسی و از شركت‌كنندگان تشكر می‌نمایم و امیدوارم همه هرچه بیشتر مورد عنایت خاص حضرت صاحب العصر امام زمان (عج) قرار گیریم و بتوانیم وظیفه اصلی خود را نسبت به این مكتب عزیز انجام دهیم و در پیشگاه خداوند سربلند باشیم.
محمد فاضل لنكرانی»