تبیان، دستیار زندگی
بندر انزلی، در میان سایر شهرستان های استان گیلان بیشترین میزان گردشگران نوروزی را به خود جذب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بندر انزلی در صدر پرترددترین شهرهای گیلان در نوروز

بندر انزلی، در میان سایر شهرستان های استان گیلان بیشترین میزان گردشگران نوروزی را به خود جذب کرد.

"مدیر کل گردشگری استان گیلان"

بخش گردشگری تبیان

بندر انزلی در صدر پرترددترین شهرهای گیلان در نوروز

به گزارش تبیان از دنیای سفر ؛ رضا علیزاده اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده، نوروز امسال شاهد اقامت شب هفت میلیون و 302 هزار و 836 نفر گردشگر در شهرستان های استان گیلان بودیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ادامه داد: آمار مذکور حاکی از رشد 19 درصدی میزان اقامت شبانه گردشگران در استان گیلان در مقایسه با نوروز سال گذشته است.

این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: این آمار در حالی است که میانگین اشغال هتلها و واحدهای اقامتی شهرستان های استان گیلان در نوروز امسال 64 درصد بوده است.

علیزاده بیان کرد: این آمار و افزایش ورود گردشگران به استان گیلان در حالی است که نوروز امسال شاهد ناپایداری جوی نیز در استان بودیم اما با این وجود همچنان استان گیلان مورد استقبال گردشگران قرار داشت. وی با اشاره به اینکه استان گیلان جزء سه استان برتر کشور از نظر میزان ورود گردشگر در نوروز 96 معرفی شد، اذعان داشت: دور نخست سفرهای نوروزی، رتبه نخست بیشترین میزان گردشگران ورودی در کل کشور به استان گیلان اختصاص داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، اضافه کرد: همواره شهرستان های ساحلی استان گیلان در میان سایر شهرستان های استان بیشترین میزان گردشگران را به خود جذب می کنند که نوروز امسال نیز شاهد تحقق این امر بودیم.

علیزاده خاطرنشان ساخت: رتبه نخست میزان جذب گردشگر در شهرستان های ساحلی استان به ترتیب به بندر انزلی، آستارا و چابکسر اختصاص یافت. وی همچنین از حضور انبوه گردشگران در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و گفت: این تالاب با همکاری قایقداران برای خدمات رسانی به گردشگران ساماندهی شده بود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان داشت: نظارت بر عملکرد قایقداران در ایام نوروز صورت می گرفت تا شاهد به وجود آمدن فضای خاطره انگیز برای گردشگران باشیم. این مقام مسئول در ادامه به فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گیلان اشاره کرد و گفت: این ستاد در قالب کمیته های مختلف وظایف خود را در راستای خدمات رسانی به گردشگران نوروزی به خوبی انجام داد.

علیزاده همچنین به حضور ناظرین سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بر عملکرد و چگونگی ارائه خدمات در واحدهای گردشگری استان گیلان طی ایام نوروز اشاره کرد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه سخنان خود در خصوص حضور گردشگران در سواحل طی ایام نوروز امسال گفت: در روزهایی که هوا مناسب بود، شاهد شناکردن گردشگران در دریا بودیم.

این مقام مسئول در استان گیلان با اشاره به اینکه غرق شدگی در آبهای استان گیلان طی ایام نوروز گزارش نشده است، از راه اندازی سامانه امداد دریایی در این استان خبر داد.

علیزاده یادآور شد: بر اساس این سامانه، حادثه دیدگان می توانند با استفاده از شماره 1550 از خدمات امداد دریایی بهره مند شود. وی بیان داشت: نوروز امسال نیز با نصب بنر های متعدد در سطح شهرستان های استان گیلان نسبت به اطلاع رسانی در خصوص راه اندازی سامانه امداد دریایی تبلیغات گسترده ای صورت گرفت.


منبع : دنیای سفر