تبیان، دستیار زندگی
ند   حضرت آیت الله مكارم شیرازی در دیدار مسئولان مؤسسة مالی و اعتباری مهر و جمعی از دانشجویان سراسر كشور ، تربیت دانشجویان مؤمن و معتقد به اسلام در دانشگاه‌های كشور را موجب خنثی شدن تهاجم فرهنگی برشمرد. به گز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیداری جهان اسلام توطئه دشمنان را خنثی می‌كند

حضرت آیت الله مكارم شیرازی در دیدار مسئولان مؤسسة مالی و اعتباری مهر و جمعی از دانشجویان سراسر كشور ، تربیت دانشجویان مؤمن و معتقد به اسلام در دانشگاه‌های كشور را موجب خنثی شدن تهاجم فرهنگی برشمرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به آیات قرآن كریم حق و حقیقت را ماندگار و باطل را محكوم به فنا ارزیابی كرد و گفت: خداوند متعال حق و باطل را در قالب آب‌های باران كه به سیلاب تبدیل می‌شود عنوان می‌كند و می‌فرماید: آن آب زلال كه موجب آبادانی است ماندگار و خاشاك و كف‌های روی آب مانند باطل از بین رفتنی است.
وی خط حق و باطل را از آغاز تاریخ تا روز قیامت ادامه‌دار دانست و خاطرنشان ساخت: یك روز وقتی پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی و خدیجه در مكه نماز می‌خواندند كفار با سنگ به آنها می‌زدند ولی امروز در جمعه قبل از عرفات میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان در مكه نماز می‌خوانند و دشمنان پیامبر مانند كف‌هایی بودند كه از بین رفتند. در حادثه كربلا هم یزیدیان فكر می‌كردند كه پیروز هستند ولی امروز، عاشورا با شكوه هرچه تمام‌ گرامی داشته می‌شود ولی از بنی امیه و یزیدیان هیچ خبری نیست.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به جسارت مطبوعات كشورهای اروپایی به ساحت مقدس رسول اكرم (ص) خروش مسلمانان جهان بر ضد این اقدام را ستود و اظهار داشت: آنها به وسیله یك كاریكاتور به پیامبر اسلام (ص) جسارت كردند و ناگهان تمام جهان اسلام به خروش آمد و دنیای غرب را متعجب كرد. این خروش مسلمانان امروز هم خاموش نشده است و نخواهد شد.
وی ادامه داد: این آتشی است كه خود غرب روشن كرد و سندی است بر رسوایی بیشتر حقوق بشر بی‌محتوای آنها، دیگر در جهان كسی فریب شعار آزادی، حقوق بشر آنها را نمی‌خورد زیرا مردم دیدند كه غرب در لوای آزادی چه جنایتی انجام داد. در زیر شعار آزادی روحیه بیش از یك میلیارد و چهار میلیون مسلمان را جریحه‌دار كردند. این حادثه موجب بیداری دنیای اسلام شد.
مفسر قرآن كریم رمز جاودانه شدن انسان‌ها را در پیوستن به حق و حقیقت عنوان كرد و افزود: باطل بی‌پایه و اساس است اگر به دامان حق برویم جاودان خواهیم شد و امروز انسان‌ها در سرتاسر جهان به دین مبین اسلام می‌پیوندند. زیرا آزادی واقعی را اسلام به ارمغان آورد و بدترین اسارت در چنگال هوا و هوس بودن است یعنی اسارتی كه امروز غرب دچار آن شده است.
حضرت آیت الله مكارم شیرازی بر لزوم وحدت اقشار مختلف جامعه تأكید كرد و ادامه داد: امروز روزی است كه همه مسلمین جهان باید دست به دست هم بدهند. دانشجو و طلبه، بسیجی و فرمانده‌، دانش‌آموز و همه اقشار جامعه در مقابل دشمن مجهز ایستادگی كنند و ان شاءالله بیداری امروز جهان اسلام توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌كند.
وی ویژگی‌های دانشجویان مسلمان دانشگاه‌های كشور را مد نظر قرار دادند و تصریح كردند: تا زمانی كه دانشگاه‌های ما دانشجویان مسلمان و معتقد را تربیت می‌كند ما غم و غصه نداریم و از تهاجم فرهنگی دشمنان نمی‌هراسیم.