تبیان، دستیار زندگی
ست   آیت الله جعفر سبحانی در هفتمین همایش كتاب سال حوزه با اشاره به بقاء مذهب تشیع در سایه آثار علما،‌ مذهب شیعه را مكتب قلم دانست. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، آیت الله جعفر سبحانی در هفتمین ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بقاء مذهب تشیع در سایه قلم علماست

آیت الله جعفر سبحانی در هفتمین همایش كتاب سال حوزه با اشاره به بقاء مذهب تشیع در سایه آثار علما،‌ مذهب شیعه را مكتب قلم دانست.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، آیت الله جعفر سبحانی در هفتمین همایش كتاب سال حوزه ، مكتب شیعه را وامدار قلم علما برشمرد و تصریح كرد: مذهب تشیع مكتب قلم است و دانشمندان و بزرگان ما از زمان منع كتابت حدیث تا عصر حاضر با آثار خود از مكتب تشیع پاسداری كرده‌اند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با بیان برتری قلم علما بر خون شهیدان؛ شهدا را پرورش یافته قلم و آثار دانشمندان شیعه دانست و افزود: فرهنگ و قدرت ضامن حكومت است و این دانشمندان هستند كه قدرت را كنترل می‌كنند.
وی با اشاره به قسم‌های یاد شده در سوره مباركه قلم اظهار داشت: در قرآن كریم به قلم قسم یاد شده است كه توجه به رابطه بین قسم و جواب قسم از مطالعه مقسم به و مقسم له از اهمیت بیشتری برخوردار است.
آیت الله سبحانی قسم ذكر شده به قلم و نوشته را متوجه آثاری دانست كه در راستای ترویج ارزش‌های انسانی هستند نه اشاعه فرهنگ شیطانی و مادی.
ریاست مركز تخصصی كلام با بیان افزایش آثار تألیفی حوزه پس از انقلاب، بر نظارت محتوایی این آثار و نوشته‌ها تأكید كرد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در پایان با تجلیل از برگزاری این همایش، خواستار توجه داوران به كیفیت آثار ارسالی به همایش بیش از كمیت شد و از نویسندگان خواست نوشته‌های خویش را براساس فن رایج جامعه تنظیم كنند.