تبیان، دستیار زندگی
شد   مدیر حوزه علمیه قم در هفتمین همایش كتاب سال حوزه دو اصل تبلیغ و پژوهش را شاخصه حوزه‌های علمیه برشمرد و تصریح كرد: دو عرصه تحقیق و تبلیغ عرصه‌های كلیدی هستند كه بر تارك حوزه می‌درخشند به گزارش خبرنگار تبی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عرصه تحقیق و تبلیغ بر تارك حوزه های علمیه می درخشد

مدیر حوزه علمیه قم در هفتمین همایش كتاب سال حوزه دو اصل تبلیغ و پژوهش را شاخصه حوزه‌های علمیه برشمرد و تصریح كرد: دو عرصه تحقیق و تبلیغ عرصه‌های كلیدی هستند كه بر تارك حوزه می‌درخشند

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری صبح امروز در هفتمین همایش كتاب سال حوزه با بیان ارزش و جایگاه دانش در اسلام،‌ علم ستایش شده را علمی دانست كه مسؤولیت آور باشد و علاوه بر اصلاح صاحب علم موجب اصلاح جامعه نیز بشود.
مدیر حوزه علمیه قم دو اصل تبلیغ و پژوهش را شاخصه حوزه‌های علمیه برشمرد و تصریح كرد: دو عرصه تحقیق و تبلیغ عرصه‌های كلیدی هستند كه بر تارك حوزه می‌درخشند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری به تبیین جایگاه نوشتن در آیات و روایات پرداخت و اظهار داشت: امام صادق (ع) در حدیثی شیعیان را به نگارش كتاب و نشر آن در بین دیگران سفارش می‌كند و در سوره مباركه قلم نیز به قلم و نوشته قسم یاد می‌كند كه نشانگر اهمیت در اسلام است.
وی ماندگاری مذهب شیعه و حوزه علمیه را مرهون آثار و نوشته علمای گذشته دانست و فرهنگ و تمدن را در سایه میراث مكتوب ارزیابی كرد.
مدیر حوزه علمیه قم توجه به سبك نگارش و صفحه آرایی كتاب‌ها و هم‌چنین توزیع مناسب را از نكات اساسی بهبود عرصه تألیف عنوان كرد.
مدیر حوزه علمیه قم مشكل اصلی در عرصه دین‌پژوهی را فقدان سیاست و سامانه تألیف ارزیابی و تصریح كرد: كم‌كاری، پراكنده‌كاری و موازی كاری‌ها از معضلات عرصه نویسندگی در حوزه هستند كه موجب عدم تألیف آثاری در خور حوزه علمیه می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری ایجاد تسهیلات نشر برای نویسندگان جوان را از دیگر ضروریات رسیدگی به جامعه مؤلفان دانست.
مدیر حوزه علمیه قم نگارش كتب متناسب با نیازهای جامعه و هماهنگی مراكز پژوهشی حوزه را از راهكارهای بر طرف كردن این معضلات بر شمرد و اظهار داشت: در حالی كه 150 مركز پژوهشی در قم مشغول فعالیت هستند ، از یكدیگر با خبر نیستند و در برخی موارد از نیازهای جامعه نیز اطلاعی ندارند كه این غفلت موجب انجام كارهای موازی است.
وی با اشاره به اهمیت نظارت بر محتوای كتاب‌های دینی خواستار تشكیل ستادی برای تصدی این امر شد.