تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت الله نوری همدانی طبیعت و محیط زیست را نمونه آشكار قدرت پروردگار دانست. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل لز رسا، حضرت آیت الله   نوری همدانی   در دیدار مسؤولان سازمان محیط زیست ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در اسلام به عنصر تفریح همراه با ذكر اهمیت داده شده است

حضرت آیت الله نوری همدانی طبیعت و محیط زیست را نمونه آشكار قدرت پروردگار دانست.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل لز رسا، حضرت آیت الله   نوری همدانی   در دیدار مسؤولان سازمان محیط زیست استان قم، طبیعت و محیط زیست را براساس آیات قرآن یكی از نمونه‌های بارز قدرت پروردگار عنوان كرد و اظهار داشت: خداوند دوگونه حیات برای جهان قرار داده است؛ اول آن حیاتی است كه خداوند از موجودات فاقد حیات یعنی خاك، آب و مانند آن ایجاد می‌كند و دوم حیاتی است كه خداوند به واسطه ایمان و عمل صالح پدید می‌آورد.
وی بر حفظ محیط زیست و طبیعت استان قم تأكید كرد و افزود: در شهرهای دیگر بیش از قم به محیط زیست و طبیعت توجه و اهتمام شده است. وظیفه مسؤولان استانی و كشوری است كه عقب افتادگی این شهررا برطرف كنند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، این شهر را با فقد و فقر تفریح‌گاه و فضای سبز روبرو دانست و ادامه داد: در اسلام به عنصر تفریح همراه با ذكر اهمیت داده شده است. برای ساخت تفریح‌گاه مردم می‌بایست مكان‌های مناسبی در نظر گرفته شود. البته در گذشته قم دارای باغ‌ها و مزارع فراوانی بود ولی همه آنها را خراب كردند و با آن كاربرد مسكونی دادند.
وی امر به معروف و نهی از منكر را عامل مهمی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست برشمرد و گفت: از نظر فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منكر بسیار مؤثر است.