تبیان، دستیار زندگی
ست   استاد تاریخ حوزه علمیه قم كشورهای غربی و امریكا را دچار بحران و ناتوانی‌هایی فراوان ارزیابی و تبلیغات آنها را تنها برای مرعوب ساختن كشورهای مسلمان دانست. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغات غرب برای مرعوب كردن امت‌های اسلامی است

استاد تاریخ حوزه علمیه قم كشورهای غربی و امریكا را دچار بحران و ناتوانی‌هایی فراوان ارزیابی و تبلیغات آنها را تنها برای مرعوب ساختن كشورهای مسلمان دانست.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین   طائب، طی سخنانی در مؤسسه فرهنگی راهیان نور قم با تشریح ویژگی‌های مدیریت علمی حكومت اسلامی و منابع غنی سرزمینی، در اختیار داشتن تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس را از مهم ترین عوامل تأثیرگذاری ایران بر كشورهای اسلامی عنوان كرد.
وی سیاست‌مداران غرب را فاقد تفكر و اندیشه لازم برای اداره همه جانبه بشر ارزیابی كرد و اظهار داشت: شخصی مانند بوش واقعاً صاحب تفكر نیست. امریكایی‌ها در مبارزه سیاسی و جنگ روانی كه امروز بر ضد ایران بوجود آورده‌اند دچار سردرگمی شده‌اند.
استاد تاریخ حوزه علمیه قم تصریح كرد: در شرایطی كه كشورهای اروپایی در حال فقیر شدن هستند و بازارهای جهانی بخصوص خاورمیانه را از دست می‌دهند، اگر ایران صنعت كشاورزی خود را گسترش دهد می‌تواند بازارهای مهم روسیه، چین و هند كه از وارد كنندگان عمده گندم هستند را در اختیار خود بگیرد؛ در این صورت، غرب و اروپا دچار درماندگی می‌شوند. بر همین اساس غرب ایران را تهدیدی جدی برای خود تلقی می‌كند.
وی با بیان این‌كه شصت و چهار درصد نفت جهان از كشورهای حاشیه خلیج فارس تأمین می‌شود گفت: باز و بسته نگه‌داشتن راه ترانزیت نفت به اروپا، ایران است. در صورتی كه امریكا با حمله به ایران كاری كند كه تنگه هرمز را بسته شود، جهان دچار بحران شدید می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب هم‌چنین تأثیرگذاری ایران به كشورهای اسلامی بخصوص سوریه، لبنان، عراق و مانند آن را مهم برشمرد و توضیح داد: قدرت حزب الله لبنان و تأثیر فرهنگی ایران به آنها، به قدرت رسیدن ابراهیم جعفری و شیعیان در عراق و طرف مشورت بودن ایران از سوی سوری‌ها خطی را بوجود آورده است كه یك سر آن در مرزهای اسرائیل و سوی دیگر آن ایران است. بر همین اساس استكبار جهانی در طول تاریخ به دنبال قطع این راه از طریق ایجاد اختلاف بین عراق و ایران بوده است و اما امروز پس از ایران با شكوه‌ترین راهپیمایی روز قدس در عراق برگزار می‌شود كه این خود پیامی به دولت‌های غربی است.
وی تغییر مسلمانان مبارز فلسطین را موضع از عملیات‌های استشهادی به عملیات‌های تسخیری برای احقاق حقوق مسلم بین المللی و پس‌گیری سرزمین خود خواستار شد.
استاد تاریخ حوزه علمیه قم تبلیغات و شعارهای دول غربی را تنها یك بازارگرمی برای مرعوب ساختن ملت‌های مسلمان برشمرد و تأكید كرد: در برابر تمام نقاط قوت ما، غرب و امریكا دچار چالش‌ها و ضعف‌های فراوانی هستند كه ناتوان بودن در ایجاد جبهه نوین پس از افغانستان و عراق، نداشتن سرزمین، روحیه ضعیف نیروهای امریكایی و مانند آن از مهم ترین آنها به شمار می‌آید.