تبیان، دستیار زندگی
مراسم رونمایی از دومین قرآن مرقّع مطلّا اثر «سیدعلی اصغر موسویان» کاتب و خوشنویس کشورمان در باشگاه خبرنگاران پویا برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«قرآن مطلّا» در باشگاه خبرنگاران پویا رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از دومین قرآن مرقّع مطلّا اثر «سیدعلی‌اصغر موسویان» کاتب و خوشنویس کشورمان در باشگاه خبرنگاران پویا برگزار می‌شود.

بخش قرآن تبیان
قرآن مطلّا

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، دومین قرآن مرقّع مطلّا اثر «سیدعلی‌اصغر موسویان» کاتب و خوشنویس کشورمان، شنبه 19 فروردین‌ماه 96 در باشگاه خبرنگاران پویا رونمایی خواهد شد.

نخستین قرآن مرقع مطلّای جهان در سال 93 توسط این خوشنویس کتابت شد که از سوی صاحب‌اثر به کتابخانه آیت‌الله سیستانی در شهر مقدس قم منتقل شد.

دومین قرآن مرقّع مطلّا نیز در سال گذشته با طراحی استاد ابوالفضل خدایی و کتابت استاد موسویان صورت گرفت.

جنس ورق‌های این قرآن از برنز و طلا است که در اصطلاح به آن «مطلّا» گفته می‌شود و طبق نظر کارشناسان این اثر در نوع خود بی‌نظیر است.

این اثر در 54 برگ و در ابعاد 30*20 سانتی‌متر با خط نسخ کتابت شده که ورق‌های آن به‌وسیله لوله‌های فلزی برنجی به یکدیگر متصل شده است. وزن آن بیش از 30 کیلو‌گرم است و با توجه به ویژگی‌های خاص مرقّع‌بودن به‌طول 8 متر قابلیت چیدمان به هر شکل را دارد.

این قرآن‌کریم پس از رونمایی در خبرگزاری تسنیم، در سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) به آستان مقدس علوی در نجف اشرف اهدا خواهد شد.

مراسم رونمایی از این قرآن با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی ــ قرآنی ساعت 12 روز شنبه مورخه 19 فروردین ماه جاری در باشگاه خبرنگاران پویا واقع در خیابان جمالزاده، بالاتر از بلوار کشاورز، کوچه شیرزاد، پلاک 12 برگزار می‌شود.

شرکت در مراسم رونمایی برای عموم آزاد است.


منبع:
خبرگزاری تسنیم