تبیان، دستیار زندگی
شد از سوی مقام معظم رهبری مجلس ترحیمی به مناسبت درگذشت عالم ربانی آیت الله « میرزاعلی فلسفی » در ایوان مقصوره مسجدجامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در این مجلس كه با حضور حجت الاسلام وا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازسوی مقام معظم رهبری مجلس بزرگداشت آیت الله میرزاعلی فلسفی در مشهد برگزار شد

از سوی مقام معظم رهبری مجلس ترحیمی به مناسبت درگذشت عالم ربانی آیت الله « میرزاعلی فلسفی » در ایوان مقصوره مسجدجامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در این مجلس كه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری , آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی , حجت الاسلام علم الهدای امام جمعه مشهد و تعدادی از علما , روحانیون , شاگردان آن مرحوم و جمع كثیری از مردم برگزار شد. حجت الاسلام كاظم راشد یزدی یكی از وعاظ مشهد به ویژگی های انبیا الهی و بروز آن ویژگی ها در روحانیون پرداخت .

وی گفت : روحانیت امروز از چهار ویژگی مهم انبیا الهی یعنی علم , زهد , قدرت ایستادگی در برابر زورگویان و اتصال به توده مردم بهره مند هستند و این عوامل باعث محبوبیت آنان در بین اقشار جامعه است .

وی افزود : روحانیت , دارای فهم و درك درست از دین , قدرت پیشوایی فكری جامعه و ساده زیست است وهمواره برای فراهم كردن زمینه های ظهور حضرت مهدی (عج ) تلاش می كند.

راشد یزدی گفت : روحانی از مردم , با مردم , برای مردم و در قلب مردم است و انقلاب با تلاش روحانیون در جان مردم نفوذ كرده است .

وی در ادامه با اشاره به زحمات 30 ساله مرحوم آیت الله فلسفی در حوزه علمیه مشهد گفت : امروز از افتخارات شهر مقدس مشهد است كه حضور برجسته ترین طلاب موجب شده تا حوزه علمیه مشهد از نظر نرم افزاری از جایگاه ویژه ای در خاورمیانه برخوردار باشد.

در پایان مراسم معنوی حاضران با قرائت قرآن كریم و فاتحه برای آن مرحوم طلب غفران كردند.

همچنین به گزارش واحد مركزی خبر مراسم دیگری در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی با حضور گروههای مختلف مردم , طلاب علوم دینی و فضلا و اندیشمندان حوزه دین برگزار شد.

مرحوم آیت الله « میرزاعلی فلسفی » , مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد روز چهارشنبه 19 بهمن ماه جاری در بیمارستان جوادالائمه مشهد بر اثر عارضه سكته قلبی به لقاالله پیوست .

وی از معدود شاگردان حضرت آیت الله « سیدابوالقاسم خویی » (ره ) در حوزه علمیه نجف به شمار می رفت كه موفق به اخذ اجازه اجتهاد از استادش شد.

آیت الله « میرزاعلی فلسفی » سال جاری در مدرسه علمیه آیت الله « خوئی » (ره ) مشهد , درس خارج فقه كتاب الخمس را تدریس می كرد و محضر درسش شلوغ ترین درس حوزه علمیه مشهد به شمار می رفت .

« تطابق دانش جهان امروز با علوم حضرت علی بن ابی طالب (ع ) » و چندین كتاب فقهی از آثار به جا مانده از این عالم فقید است .