تبیان، دستیار زندگی
ود   پیكر مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد پیشوا یكمین خطیب جمعه شیراز فردا در این شهر تشییع می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا حضرت  حجت الاسلام سید احمد پیشوا م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیكر اولین خطیب جمعه شیراز فردا تشیع می‌شود

پیكر مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد پیشوا یكمین خطیب جمعه شیراز فردا در این شهر تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا حضرت  حجت الاسلام سید احمد پیشوا مسئول حوزه علمیه بیت‌المهدی شیراز و رئیس موسسه فرهنگی بنیاد مهدی از روحانیون مبارز در استان فارس بود كه مدتها از بیماری ریوی رنج می‌برد و سرانجام صبح روز یكشنبه 23 بهمن‌ماه در منزل خود دارفانی را وداع گفت.
وی فرزند حاج سید محمد پیشوا از علمای بزرگ شیراز بود كه در سال 1311 در شهر كازرون به دنیا آمد. این روحانی مقدمات و سطوح را از پدر و عموی خود حاج سید محمدرضا شریعتمدار آموخت و در سال 1335 شمسی پس از عزیمت به نجف اشرف از محضر اساتید و آیات عظام بزرگی بهره برد.
مرحوم پیشوا پس از تحصیل به زادگاه خود شهرستان كازرون بازگشت و ضمن اقامه نماز جماعت به انجام وظایف اجتماعی از جمله تجدید و نوسازی مسجد جامع كازرون مشغول شد.
وی در سال 1348 به شیراز مهاجرت كرد و در مسجد نو این شهر به اقامه نماز جماعت و تبلیغ احكام و ترویج دین پرداخت.
حجت الاسلام پیشوا یكی از رهبران مردم در دوران انقلاب بود كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 58 مسئول برگزاری انتخابات 12 فروردین شد و اولین نماز جمعه پس از انقلاب را در شیراز برگزار كرد اما پس از آن از سیاست كناره گیری كرد و به تدریس و تحقیق در علوم دینی پرداخت.
از اقدامات دیگری كه آن روحانی انجام داد می‌توان به سنگ فرش و تعمیر مسجد نو شیراز، تاسیس بنیاد مهدی (عج) و صندوق قرض‌الحسنه بیت‌المهدی (عج) و مدرسه علمیه امام مهدی (عج) اشاره كرد.
از وی 3 كتاب به نام‌های «شهیدان عدالت علی (ع) از دیدگاه دیگران»، «بر ساحل نیل» و «خالی برگونه انسان»برداشتی از سوره لقمان به چاپ رسیده است.