تبیان، دستیار زندگی
ود  مركز اطلاعات و مدارك اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نخستین جلسه انجمن كتابخانه‌های دیجیتالی اسلامی را برگزار كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین  یعقوب‌ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به زودی كتابخانه‌های دیجیتالی اسلامی راه‌اندازی می‌شود

مركز اطلاعات و مدارك اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نخستین جلسه انجمن كتابخانه‌های دیجیتالی اسلامی را برگزار كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین  یعقوب‌نژاد، در نخستین جلسه انجمن كتابخانه‌های دیجیتالی اسلامی كه صبح امروز در محل ساختمان شماره 2 دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: در جهان امروز دیجیتالیزه كردن متن‌های موجود، از مسایل بسیار مهم به شمار می‌آید و بر همین اساس معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در صدد است با همكاری كمیته كتابخانه دیجیتالی آستان قدس رضوی، انجمن كتابخانه‌های دیجیتالی اسلامی را راه اندازی كند.
وی با بیان این‌كه تاكنون متن بیش از هجده هزار جلد كتاب دینی به صورت تایپی در اختیار این مركز است، گفت: متن‌های موجود در زمینه‌های قرآن، حدیث، فقه، سیاست، اخلاق، حقوق، ادبیات، دروس حوزوی، مجلات و مقالات و مانند آن است.
رییس مركز اطلاعات و مدارك اسلامی خاطر نشان ساخت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این كتابخانه دیجیتالی تا اواخر سال 85 عملیاتی شده و در اختیار پژوهش‌گران، محققان و طلاب علوم دینی قرار گیرد.
وی یاد آور شد: اطلاعات این كتابخانه به دو صورت اینترنتی و اینترانتی قابل دسترسی می‌شود.