تبیان، دستیار زندگی
ست   عملكرد اخیر غربی‌ها در توهین به مقدسات مسلمانان مشخص كرد كه ادعای آنان در خصوص آزادی بیان و دموكراسی، سرابی بیش نیست. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایسنا حضرت آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی در آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادعاهای غرب درباره آزادی بیان و دموكراسی سرابی بیش نیست

عملكرد اخیر غربی‌ها در توهین به مقدسات مسلمانان مشخص كرد كه ادعای آنان در خصوص آزادی بیان و دموكراسی، سرابی بیش نیست.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایسنا حضرت آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود به تكرار انتشار كاریكاتورهای موهن در جراید غربی اشاره كرد و اظهار داشت: بدانید كه این مساله یك امر تصادفی نبوده، بلكه انتشار این كاریكاتورها از یك كشور آغاز شد و سایر كشورها هم از آن استفاده كردند. در خبر‌ها آمده‌ بود كه پیراهن‌هایی منقوش به این تصاویر تولید شده است و قصد دارند در كتاب‌های درسی نیز از این كاریكاتورها استفاده كنند. اگر این مسائل تصادفی بود، چرا رجال سیاسی از آن دفاع می‌كنند؟

ایشان افزود: این اقدامات از سوی مسیحیان و یهودیان واقعی نیست، بلكه اقدامی توسط لاییك‌ها و صهیونیست‌هاست؛ زیرا اسلام را در حال رشد و مزاحم اهداف خود در غرب و سراسر جهان می‌دانند. از این رو حمله را از شخص پیامبر كه مقدس‌ترین فرد برای مسلمانان است، آغاز كرده‌اند.

این مرجع تقلید خطاب به علما و سیاست‌مداران جهان اسلام، گفت: نباید تصور كنیم كه با تظاهرات ما آنها عقب‌نشینی كرده و كار تمام شده است. باید علمای اسلام و سیاست‌مداران تدابیری برای این مساله بیاندیشند. اگر آنها حقیقتا پشیمان هستند، این مسائل تكراری برای چیست؟

آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی با اشاره به نتایج این حركات موهن، تصریح كرد: این عملكرد غربی‌ها باعث اتحاد بیشتر جهان اسلام شد. همه جناح‌ها و سلایق از شرق و غرب متحد شده و یك بیداری وسیع را در جهان اسلام ایجاد كردند و همچنین باعث ایجاد تنفر شدیدی نسبت به دشمنان اسلام شدند.

وی افزود: با این اقدام موهن غربی‌ها، حقیقت تو ‌خالی بودن شعارهای آنها بیشتر نمایان و مشخص شد كه وعده‌های آنها درباره آزادی بیان و دموكراسی سرابی بیش نیست. چرا باید به مقدسات و حقوق بیش از یك میلیارد مسلمان توهین شود و حق نداشته‌ باشند از خود دفاع كنند؟ آیا حقیقت حقوق بشر این است؟

این مرجع تقلید در پایان تاكید كرد: اگر چه دشمنان مبارزه فرهنگی می‌كنند و به كارهای خود ادامه می‌دهند، اما بدانید كه بازنده اصلی آنها هستند.